Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med start av dator


jabbeboy

Rekommendera Poster

Hej! Detta är ett mycket underligt startproblem jag har fått i min dator med Windows XP som operativsystem. När jag startade min dator idag så går mina fläktar som de brukar göra i början av startprocessen, men min skärm visar inget. Alltså de är istället för blå lampa som är att den är igång så är den orange som är viloläge.

 

När jag istället ryckte ut mitt tangentbord och min mus som går genom USB och prövade att starta då så startar den utom några problem, och sedan kan jag bara koppla in grejjerna igen och köra på. Jag upptäckte detta problem eller liknande när jag försökte mig på vänteläge i vista, då allt blev lika dant och sedan blev fixat genom att jag kopplade in ett tangentbord som var icke usb och gick in i bioset och avaktiverade usb funktionen på datorn.

 

Men nu blir de så varje gång jag startar datorn..?? Inte ska jag behöva göra så här varje gång jag ska starta och någonting står inte rätt till ang USB:arna anser jag. HJÄLP säger jag bara! Tacksam för alla svar.

Vet ej om de är rätt forum men hittade inget annat som passade in på mitt problem

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till Eforum.

 

Du verkar ha problem med dina USB-portar, kan vara drivrutinerna som krånglar.

 

Du kan pröva att installera om drivrutinerna för dina USB-portar, dom finns normalt på cd´n som är för själva moderkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...