Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förstasidan på papper...


Hans  Peter

Rekommendera Poster

Jag vill göra ett reklamblad med en bild av förstasidan på vår förenings hemsida. Jag tar tacksamt emot alla tips på hur jag skall gå tillväga.

/hans peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill göra ett reklamblad med en bild av förstasidan på vår förenings hemsida.

Jag hade löst det genom att öppna sidan i en webbläsare på en skärm med så bra upplösning som möjligt, tryckt på "Print Screen", öppnat Photoshop och klistrat in, fixat kanterna och sedan sparat om bilden som en högupplöst jpeg i den upplösning som tryckeriet vill ha. Färdigt, förutsatt att du inte vill ha någon mer text inblandad...

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Precis så hade jag gjort. Men eftersom upplösningen på papper lämnade mycket övrigt att önska funderade jag på om det fanns något annat sätt.

sparat om bilden som en högupplöst jpeg
Var hittar man det i Photoshop?

/hans peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt uttryckt: upplösning på websidor är för låg att för att tryckas i fullgod kvalitet. Man kan "fuska" till sig en bild som representerar framsidan på er hemsida genom att göra ett nytt dokument i Photoshop där storlek och upplösning blir bra i tryck. För att bilder (som används på förstasidan) skall bli bra i tryck måste dessa finnas i högupplöst format, annars blir de tok för små när man infogar dessa i det nya Photoshopdokumentet.

Om man själv drar upp bilden i photoshop blir bilden pixlig. Man kan inte öka upplösning på en bild i efterhand utan att få bilden pixlig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...