Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dualview


3thelement

Rekommendera Poster

Hej, har precis köpt en till bildskärm men när jag går in på inställningar på skrivbordet finns där bara en bildskärm "plug-and-play". Har windows home edition, nVidia geforce 6600 grafikkort, ska ha alla drivrutiner till kortet. Någon som vet hur jag får igång så att datorn tillåter två skärmar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska gå om nu ditt grafikkort klarar av det.

 

De allra flesta korten klarar utan problem två skärmar samtidigt men tyvärr finns de det som inte gör det. Kanske det där är problemet. Exakt vilket kort har du? Har uppdaterade version ev drivrutinen för kortet? Fungerar vare skärm för sig på sin port?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-03 13:38:35 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med exakt menar jag exakt modell, dvs tillverkare av kortet samt vilken serie det är. Det du ger är vilken GPU kortet är baserad på.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, ja, det är troligt.... Bör stå på kortet på ena kanten. Kanske du kan se utan att ta ut. eller så kanske ett diagnosprogram kan plocka ut den informationen fast jag tvivlar. Men kanske Everest eller liknande kan ta fram det?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du, testa ladda hem Everest, http://www.lavalys.com/ , och se om den kan ge i detalj.

 

Men men, enda det kommer att ge om jag får exakt modell är möjlighet att säga om det borde vara möjligt eller ej. I sig stöder din GPU-modell dubbla skärmar men det krävs även att den som skapat kortet gjort det möjligt, behövs en viss minneskrets till vilken GPUn ska skriva skärmbilden till och en sådan krets behövs per skärmyta.

 

Om korttillverkaren velat spara lite så kan den ha begränsat antalet sådana kretsar även om det är osannolikt att VGA och DVI inte ska tillåtas samtidigt, eller två VGA.

 

Icke ovanligt är att om man har en två skärmkontakter och en TV-ut att ena av de två skärmkontakterna delar RAMDAC (som kretsen kallas) med ena skärmkontakten. Detta ger då att TV-ut inte fungerar när två skärmar är anslutna och i vissa fall inte när, säg, skärm 2 är ansluten.

 

Ed: Fast det skadar inte att testa standardreceptet vid grafikkortsproblem.

1: Avinstallera aktuell drivrutin

2: rensa bort alla rester med Driver Sweeper eller liknande program

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1655

3: Starta om och installera om grafikkortet. kanske med samma drivrutin, kanske tidigare, kanske nyare.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-05 10:22:57 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enhetsbeskrivning 1.0 x16: nVIDIA GeForce 6600 PCI-E

BIOS version 5.43.02.21.13

GPU kodnamn NV43

PCI enhet 10DE-0141 / 0000-0000 (Rev A2)

Transistorer 143miljoner

Processorteknologi 0.11 um

Kretskortstorlek 150 mm2

Minnesstorlek 256 MB

GPU klockhastighet 299MHz

RAMDAC klockhastighet 400MHz

Pixel pipelines 8

TMU per pipeline 1

Vertex shaders 3 (v3.0)

Pixel shaders 8 (v3.0)

DirectX hårdvarustöd DirectX v9.0c

Pixel fyllnadshastighet 2392 Mpixel/s

Texel fyllnadshastighet [ TRAIL VERSION ]

 

det är det som står om grafikkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vet inte mer.... Standardtipset ovan är vad jag har att bidra med.

 

Samt - om du tar upp egenskaper för skrivbordet, tar fram Bildskärmsinställningar, där syns inte din andra skärm?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det syns två skärmar där. Har dock även hört att jag kanske måste ha en splitter till kortet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om båda skärmarna syns där, kan du då inte klicka i utöka skrivbordet när du markerar din andra, icke aktiva skärm?

 

Splitter? Vad? Nej?

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är fortfarande svart när jag aktiverar den andra. och en splitter för att "dela upp" grafikkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande svart på skärmen men du KAN i datorn aktivera skärmen, till synes, i datorn?

Om du sätter din andra skärm som primär, blir det bild på den då?

 

Splitta - fortfarande, vad? Visst, jag förstår vad du menar men om så är fallet kanske det är enklare att skaffa ett grafikkort som fungerar som du önskar direkt?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...