Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar om hela tiden


Peter_85

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har fått problem med min kompis Dell Dimension 3100, Windows XP.

Hon har inte haft något virusprogram och det ligger nog mycket skit på den. När man startar den så kom man till en början in i Windows, men sen efter ca 3 min kommer det upp en blå skärm som säger " Stop c000021a {Allvarligt systemfel} " ... o s v

Då måste man starta om datorn, då tänkte jag köra igång datorn i felsäkert läge, men det kommer man inte ens in i. När man kör det kommer en annan blå skärm upp som säger " Ett fel uppstod och Windows har stängts för att förebygga problem med din dator. Det gick inte att initiera videodrivrutinen. " ... o s v

 

Efter det har jag tagit bort damm i datorn, ryckt ur hårdvaror och satt i dem igen, kört MemTest (inga fel hittades) och därefter körde jag Windows XP reparation. Läste på internet att man kunde prova det, men tyvärr blev det bara värre av det. Den installerade filerna som behövdes för reparationen men sen startade den om datorn och därefter kommer jag ingen stans. Datorn startar om sig hela tiden, spelar ingen roll vad jag väljer, felsäkert läge, normalt o s v.

 

Kan någon hjälpa mig?

Tack på förhand!

 

//Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Låter som att det är dags att göra en ordentlig ominstallation och rensa ut den gamla installationen och inte bara reparera den.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju ett antal sätt att göra detta på. Antingen om du har möjlighet att montera in hårddisken i en annan dator, eller via en IDE/S-ATA till USB-kontakt till en annan dator. Eller så finns det ett antal sk LiveCDs som du kan starta upp datorn med och få ett fungerande linuxsystem (utan att behöva installera något på datorn) från vilket du kan kopiera saker till ett usb-minne till exempel.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...