Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dell demension e521, vilken kabel?


Elin Hassel

Rekommendera Poster

hejhej,

som rubriken anger har jag en dell demension E521 och jag vill nu köpa en kabel så jag kan kolla på film på tvn via datorn, vad ska jag ha för kabel, en s-video, vga, eller vad?

vet inte vad jag har för utgång, kan inget om datorer övht, har ni någon aning vad jag ska ha?

 

mvh elin

tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för ingångar i TVn då? Vga, s-video, hdmi, dvi? Matcha upp två likadana kontakter i datorn och TVn helt enkelt ;)

 

HDMI går att konvertera till/från DVI med en enkel kabeladapter.

 

Som det ser ut på Dells hemsida har du antingen bara VGA (inbyggt i moderkortet) eller så har du ett instickskort med VGA, DVI och S-video. Vilken av dessa använder du i så fall idag till bildskärmen? Då är juh de andra lediga, helt enkelt.

 

Har du en moden TV kan s-video kännas trist att se på, men då lär den ha vga eller dvi-ingång du kan använda istället (klart trevligast och enklast).

 

Men eftersom det är en vanlig pc kan det juh sitta vilket grafikkort i den som helst i teorin - svårt att veta utan en bild eller en servicetag samt en intygan på att den inte är uppgraderad :)

 

.Wey

Where monsters rampage, I´m there to take them down. Where treasure glitters, I´m there to claim it. Where an enemy rises to face me, victory will be mine!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och vad för utgångar på detta? I sig klarar kortet nog både VGA och DVI men vilka portar har tillverkaren av kortet begåvat kortet med?

 

Samt vad för TV, vad för ingångar på denna?

 

Matcha vad som finns på de båda och ta det bästa. I ordning

HDMI/DVI

VGA (bättre än ovanstående om de ej klarar pixelmapping)

komponent

s-video

komposit/video

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ok..får ta och kolla det där, som sagt vet jag inget om sånt här så jag vet inte hur utgångarna ser ut ens.

 

tack för all hjälp ändå

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...