Just nu i M3-nätverket
Jump to content

kan inte ansluta till nätverket

zigzak

Recommended Posts

Hej

jag loggade in på min bärbara dator som vanligt, men min trådlösa uppkoppling vill inte fungera. Provar att koppla en nätverkssladd istället, men det hjälper inte heller. Trycker jag på "repair" (med kabel inkopplad) så står det "renewing your IP adress", efter en stund blir resultatet att det inte går att "renewing your IP adress".

Har provat att koppla datorn direkt till kabelmodemet, men det blir samma resultat. Har två datorer till samma router, den andra fungerar som vanligt.

Någon som har en ide var jag ska leta fel????

Har en Acer aspire 5024WLMi

Någon som har en ide var jag ska leta fel????

Börja med att kolla konfigen på din router (genom att logga in i den via den datorn som funkar).

tror inte felet är där, har ju provat att koppla direkt till modemet.

Att du inte får ngn adress direkt från modemet är inte spec konstigt eftersom de flesta operatörer låser din IP till en viss MAC-adress (dvs routerns) under en viss tid.

Om du vill kan du ju testa att sätta en fast IP på burken (se tidigare tråd i detta forum).

ÄNTLIGEN

Nu skriver jag på min bärbara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack för all hjälp, men felet låg inte där jag trodde.

Jag har Norman som brandvägg/virusprogram. Försökte stänga av brandväggen, upptäckte att jag inte kunde starta norman, inte kunde jag avinstallera norman heller, inte heller installera om eftersom det redan fanns en verision av norman. Raderade den i felsäkert läge, allt utom en dll fil. Men då kunde jag åtminstone installera om Norman. Vilket elände 6 timmar av en ledig dag, ska jag debitera Norman?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...