Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stänga av/uppgradera Norton?


Smaragd

Rekommendera Poster

Hej,

Med risk att ha hamnat i fel kanal har jag ett par frågor om Norton Internet Security 2008.

 

Tidigare hade jag Norton Internet Security 2007 installerat och kunde någon gång i nov-dec 2007 fritt få den uppgraderad till version 2008. Datorn blev mindre slö av den uppgraderingen och därför är jag lite intresserad av att få veta om detta går att göra från ver. 2008 till ver. 2009 också. Jag har en giltlig licens för programmet som just betalats för ytterligare ett år. Jag har också varit ute på Symantecs hemsida och letat efter en fri uppgradering från 2008 till 2009 men hittar inget.

 

Min andra fråga handlar om att tillfälligt stänga ner hela Norton Internet Security. Går det? Hur gör man i så fall?

Håller på lite med musikinspelning på datorn och behöver all RAM och CPU som kan friställas för detta. Brukar stänga av min internetanslutning och alla andra bakgrundsprogram jag kommer åt. Däremot finns det ingen exit på Norton. Tips mottages tacksamt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man kan fritt uppgradera till 2009. Det har varit uppe förut i Eforum och jag har för mig att man bara skulle installera Trial-versionen så skulle det fungera men sök gärna lite.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer bra Cecilia. Tack,

Var bara lite svårt att hitta men här kommer rätt länk:

http://www.symantec.com/sv/se/norton/support/index.jsp

 

Har själv uppdaterat och det verkar fungera bra.

 

Du hade inget svar om det där med att tillfälligt stänga ner hela Norton när man ändå inte är uppkopplad på något nät?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev poäng för länken! :thumbsup:

 

Tyvärr, min enda erfarenhet av Norton är en betaversion av antivirusprogrammet för 1,5 år sedan så dels jag kommer inte ihåg hur man kunde göra i det och dels så kanske det inte stämmer med Internet Security.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia,

 

Tack för snabbt svar och tack för poängen (min första, tror jag?)

Hör definitivt till den skara som i stort sett bara får hjälp här och är för det evigt tacksam.

 

Då jag själv är angelägen om att få dit Norton Add-On-Pack med bl.a. barnsäkerhet så la jag ner lite tid att söka efter detta också.

Det hittar man här:

http://www.symantec.com/sv/se/norton/theme.jsp?themeid=naop3&header=0&depthpath=0&LNG=SWE

Observera att detta gäller nog bara de som kör Svensk version av Norton Internet Security.

 

Har också sett i hjälpfilerna för Norton att det går att tillfälligt stänga ner Auto protect funktioner och auto update funktioner om man inte vill att dessa skall gå in och störa andra program man arbetar med. Ett gott steg på vägen även om jag helst såg att man kunde stänga ner programmet helt. Version 2009 verkar heller inte stadigt uppta lika mycket CPU kraft som 2008 så det känns också ganska positivt.

 

Känns som att vi kan stänga tråden nu.

Poäng till dig för att du alltid finns till hands för oss andra stackare.

God fortsättning på Julen och ett Gott Nytt År

 

MVH / Smaragd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...