Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mysims pc sätt i originalskivan


rli69

Rekommendera Poster

Hej,

Försökte installera MYSIMS på 2 datorer hemma och installationen gick bra, men när allt var installerat och spelet ska starta så kommer felmeddelandet "Sätt i originalskivan".

 

Svor åkte ner till Gamestop och bytte spelet, installerade det nya spelet och fick samma felmeddelande. Börjar inse att det inte är spelet utan mig det är fel på :-S.

 

Någon som har tips på hur jag löser detta?

 

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm..

 

Om man har program liknande Daemon Tools installerade brukar en del spel "känna av" det och "antar" att du ska köra med piratkopia.

Men meddelandet brukar vara annorlunda har jag för mig.

 

Har du något sådant program installerat?

Alltså ett som skapar en virtuell cd/dvd-spelare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ler lite, inte åt dig utan åt spelet Sims, som kan var lite tjurigt ibland.

Vet inte hur senaste versionerna/patcharna är, men grundversionerna av både Sims1 och 2 har ibland benägenheten att vägra fungera om man försöker installera på mer än en dator åt gången, alltså en installation per spel och användning av originalcd´n.

 

En tanke är att skivan skulle alltså kunna känna av om den blir installerad på mer än en dator, och inte fungera om den installeras på fler än en?

 

Dom gånger vi försökt att använda Sims med daemon tools här har inte lyckats, då har omedelbart fönstret om "Sätt i originalskivan" kommit upp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe.. "du har inte den rätta knycken" //gästen ;)

 

Ska väl inte i detta forum skriva vilka releaser som fungerar heller...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, inget daemon eller liknande.

 

Dottern försökte installera spelet först och fick något felmeddelande om att "försök ominstallera" sedan har det konsekvent varit felmeddelandet "sätt i originalskivan MYSIMS" och detta meddelande kom som sagt upp direkt efter byte av spel hos Gamestop. Båda spelen var original och inplastade.

 

Kan skivan på något sätt känna av att flera installationer gjorts?....å andra sidan borde det isåfall fungera med den nya skivan eller känner den av att vi provat att installera ett annat MYSIMS på denna burk....*puh* Ska kolla med EA Games efter helgerna.

 

Tack

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl inte i detta forum skriva vilka releaser som fungerar heller...

 

Jag skulle då ta en funderare på ovanstående...

Sen skulle jag lämna tillbaka originalspelet med hänvisning till att det är obrukbart, och samtidigt kräva ersättning för mina utlägg, för inte ska väl jag betala för allt krångel som speltillverkaren orsakat genom sina idiotiska kopieringsskydd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller som en del gör. Laddar hem en inte helt legal kopia istället, en där kopieringsksyddet har kringgåtts. Givetvis har man en originalskiva, men den används inte.

 

Intressant om man begår ett brott då egentligen? Visst, vanligen delar man även ut det man laddar hem men struntar vi i den aspekten, vad gäller?

Man har en kopia av spelet installerad men inte den version man köpt i butik....

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen skulle jag lämna tillbaka originalspelet med hänvisning till att det är obrukbart, och samtidigt kräva ersättning för mina utlägg, för inte ska väl jag betala för allt krångel som speltillverkaren orsakat genom sina idiotiska kopieringsskydd?

Kan delvis hålla med, men tyvärr löser det inte grundproblemet, dottern kan ju inte spela, fastän alla riktiga skivor finns.

Men tyvärr har tillverkaren alltid krånglat till Sims-spelen på detta sätt, ända ifrån Sims 1, var samma problem då, och för att man skulle få alla tillägg att fungera, så var man ju tvungen att installera dom i viss ordning också, hade man inte ett av tilläggen, så gick det ibland inte att installera efterkommande tillägg, totalt idiotiskt.

 

Frågan är om rli69 ska försöka med att helt avinstallera sims på datorerna och verkligen se till så allt är borta, och sedan försöka installera på en igen, och se om det går?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan delvis hålla med, men tyvärr löser det inte grundproblemet, dottern kan ju inte spela, fastän alla riktiga skivor finns.

 

Nej, jag förstår det. Det enda raka är väl att göra som Monshi säger. Då kan hon åtminstone spela.

För jäkligt att dom kränger trasiga spel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För jäkligt att dom kränger trasiga spel.

 

Alltså, när spelen görs så görs de från en master. På det sättet kan inte ett eller två exemplar av ett spel vara trasigt, utan i så fall måste samtliga kopior från den mastern vara felaktiga. Annars är det något annat som felar. Såvida inte EA Games tycker det är roligt att byta felaktiga spel så be dem att de kontaktar leverantören och frågar om det finns några kända problem med de versioner som är ute och kanske går det att lösa problemet den vägen?

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, när spelen görs så görs de från en master. På det sättet kan inte ett eller två exemplar av ett spel vara trasigt, utan i så fall måste samtliga kopior från den mastern vara felaktiga. Annars är det något annat som felar. Såvida inte EA Games tycker det är roligt att byta felaktiga spel så be dem att de kontaktar leverantören och frågar om det finns några kända problem med de versioner som är ute och kanske går det att lösa problemet den vägen?

 

Ironin är död brukar dom säga.... Jag menar så klart att alla spel är trasiga p.g.a det tveksamma kopieringsskyddet.

Så ja, du har rätt, alla skivor är trasiga eftersom mastern också är felaktig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironin är död brukar dom säga....

 

Jag som brukar vara så bra på ironi. :(

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle gå med en variant...

 

Spelet är i original men man använder ändå en no-cd?

 

 

 

-------------------

GameCopyWorld

 

[inlägget ändrat 2008-12-28 12:08:07 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som brukar vara så bra på ironi. :(

 

Ha, då åkte du dit nu då.:)

 

Men visst håller du väl med mig va? Om det här med kopieringsskydd som ställer till det alltså.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst håller du väl med mig va? Om det här med kopieringsskydd som ställer till det alltså.

De har en tendens till att vara ivägen, helt klart.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...