Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sandisk kopieringsproblem


bengt11

Rekommendera Poster

Köpte en Sandisk Sansa Clip (2GB) till min dotter. Kopplar in via USB, det står "Connected" i spelarens display. Den finns även med i "Min dator" och det går att öppna och se mapparna i spelaren. Men när jag försöker dra över filer till spelarens "Music"-mapp får jag ett meddelande att enheten inte kan nås, att den kopplats ifrån (trots att den är ansluten...)!

 

Har fått förslag att formattera spelaren till FAT32, men är rädd att FM-radion försvinner då (??). Men ska det vara nödvändigt? Då skulle väl alla som köper dessa behöva göra det och det är väl knappast meningen...

 

Andra förslag mottages med tacksamhet. Har också hört att det har att göra med USB'ns MTP/MSC. Någon som kan förklara detta?

 

Mvh

Bengt S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Har fått förslag att formattera spelaren till FAT32, men är rädd att FM-radion försvinner då (??). Men ska det vara nödvändigt? Då skulle väl alla som köper dessa behöva göra det och det är väl knappast meningen...

 

Standardmapparna har en förmåga att återkomma efter en formatering. Gör så på min "gamla" MP3-spelare där det som standard redan finns en rad mappar. Jag störde mig på dom och ville ha bort dom, men dom går inte att ta bort trots formatering.

 

FM-radion ligger inte i en mapp. Har svårt att tänka mig det.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Provade att formatera min Sansa Clip. Men XP formaterar bara till "Generic Hierarchical" system. Enligt inlägg på en del forum ska det vara möjligt att formatera till FAT32. Men hur?

 

Och om detta lyckas, hur spelar man sina musikfiler, för originalsystemet försvinner ju...

 

bs

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...