Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställnings"skiva"


RaffeKsky

Rekommendera Poster

Hejsan!

Har varit och köpt mig en Acer Aspire One så här i mellandagarna.

Eftersom det inte finns nån CD/DVD-läsare till dessa datorer så frågade jag i butiken hur man skulle göra vid en formatering tex. Vilket jag fick svaret att antingen köper man en extern CD/DVD-brännare eller en flashminne/minneskort, för att sedan ta över återställningsfilerna till någon av dessa. Lät ju otroligt enkelt. Men så ska det ju krångla lite som vanligt.

 

Frågan är om det är någon som vet om det går flytta dessa filer till (helst) USB? För i programmet jag fick med, Acer eRecovery Management, ska det gå att göra allt det. Tyckte jag. Men där finns bara alternativen "återställa systemet till fabriksstandard" eller "Ominstallera applikationer/styrrutiner". Hade en Acer förut som jag skulle göra samma sak med, då förstås till DVD-skivor. Och det funkade bra för då fanns det fler flikar i programmet. Men nu på min Aspire One så fanns bara en flik, "Ominstallera". Ska det vara så här? Eller har dom missat något i förinstallationen? Samma alternativ får jag upp när jag tar alt+f10 vid uppstart.

 

Vad ska jag ta mig till? För det vore tråkigt om hårddisken skulle få för sig och krasha, vilket inte skulle vara så bra eftersom de enda recoveryfilerna jag har ligger just på hårddisken.

 

Har även en dold partition där jag antar filerna ligger på, och den kommer jag inte åt heller.

 

Evigt tacksam för alla förslag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...