Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Guitar Hero till datorn, guitarrerna fungerar ej


Orreman

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har Guitar Hero III på datorn och har köpt 2 st trådlösa gitarrer som passar till PS2.

 

Köpte sedan denna adapter: PS28PSX CONVERTER TO PC USB (http://www.koniggaming.com/ps3.html) översta bilden på hemsidan.

 

Jag installerar drivrutinerna som kommer med adaptern, sätter i adaptern i datorn, väntar tills det står att maskinvaran installerats korrekt och pluggar sedan i de små trådlösa dosorna som skickar signalen mellan gitarren och konsolen (i detta fall PC:n). enligt instruktionerna funkar allting nu, men jag kollar även i kontrollpanelen där det står att både gitarrerna är ikopplade och att allting fungerar som det ska.

 

Jag kör igång Guitar Hero III, men nu vägrar gitarrerna styra någonting i spelet. Enda sättet att komma vidare på något sätt ät via tangentbordet.

 

Jag har installerat om spelet, startat om datorn, provat att starta spelet från första början med bara gitarrerna inkopplade och tangentbordet utdraget. Resultat: funkar fortfarande inte. Och ja, jag har satt på gitarrerna så att signaler ska skickas!

 

Någon som vet hur jag ska fixa detta problem?

 

Kör på en riktig värsting till gamingdator, så hårdvaran ska inte vara för svag. Operativsystem: Windows XP Professional.

 

Snälla HJÄLP!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...