Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Begränsad anslutning på laptop


Pettr

Rekommendera Poster

Jag fick en HP mini i julklapp och får inget trådlöst internet på den. När jag försöker koppla upp mig på vårt hemnätverk så tar de lite längre tid än normalt och jag får "begränsad anslutning". Det står att jag är uppkopplad med begränsad anslutning och jag har nästan full mottagning men kommer inte åt internet. De andra datorerna i hemmet som går på trådlösa nätverket funkar fint. Med kabel funkar HPn också men inte trådlöst. jag är ganska grön på detta men har iallafall letat efter drivrutiner utan att det har hjälpt.

Någon med som kan veta något om detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du inte får ngn IP tilldelad av routern (kolla med "ipconfig").

 

Är så fallet, kolla routerns inställningar. Du kan även på test sätta en fast IP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag har kollat i ipconfig och kan faktiskt inte tyda så mycket men det verkar inte som om jag får någon ip, hur sätter jag en fast ip? jag har D-link router iallafall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se tex

 

Vilken IP-adress du skall välja måste du kolla genom att logga in i routern o se vad ni använder för subnät. Välj sedan en ledig address (som inte ngn annan dator nyttjar) men sätt samma subnätmask, def gateway o DNS-servrar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan hjälpa att starta om routern med datorn oavsett du satt datorn att erhålla IP-adress automatiskt eller med statisk IP-adress.

 

Kolla också att du inte satt några begränsningar i routern, t ex på MAC-adress eller IP-adress.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst! Efter att ha följt youtube klippet punkt efter punkt så försvann helt plötsligt "begränsad anslutning" och jag blev ansluten till nätverket:D Kan definitivt rekommendera detta för folk med liknande problem!

 

TACK JOE för hjälpen!

 

[inlägget ändrat 2008-12-28 15:20:53 av Pettr]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...