Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB förstärkare/förlängning


Sinopa

Rekommendera Poster

Ritning? Ska du löda ihop en själv eller?

 

Undrar vad den där gör förresten? Överlagrar den UBS-signalen på oanvända frekvenser eller omvandlas den till trafik som passar i ett nätverk? Fast om det senare skulle de väl kunna leva längre än 60 meter?

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda den gör är att förstärka USB signalen.

En vanlig USB kabel börjar förlora signaler efter 5 meter om den då inte har en signal förstärkare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att en nätverkskabel kan bära USB bättre än USB? Eller tillåter ethernet-kabeln högre spänning och därmed kan bära längre innan degradering av signalen blir för stor? Den där kräver väl en egen ethernet-kabel och det är inget man ansluter via en router för att dela ut en skrivare över nätet antar jag.

 

men som sagt, har du tänkt bygga en själv eller? Tror icke det är så enkelt men å andra sidan är det nog ingen avancerad teknik. Komponenter finns säkert att köpa på Elfa om det är enkel förstärkning som gäller. Lite svårare med demodulering ned till vanlig USB antar jag.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det inte ethernet som är det viktiga elementet här. Det kan jag göra utan hjälp.

 

Det är ritningen till signal förstärkaren jag är ute efter.

 

JA! jag skall bygga den själv. Annars hade jag ju inte frågat om ritningarna... eller?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...