Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Flytta kontakter till annan lur

hasen

Recommended Posts

Hej, har en Qtec-lur och skall gå över till en Nokia E71 och vill flytta mina kontakter. Tacksam för tips om hur jag enklast gör!

/hasen

Du kan synka med Outlook, om du har det.

Du kan också skicka över en kontakt i taget via bluetooth eller IR (eller SMS, men är det många kontakter så kan det bli dyrt).

Stefan Eklinder

Spara på det gamla SIM-kortet. Sätt det i den nya luren och då borde du få upp alla kontakterna igen. Blir kanske ett mindre helsicke att spara allt till "Telefon" som det heter. Alltså spara ner i telefonens minne.

Annars kan du ägna någon av juldagarna åt att skriva in alla kontakter förhand i den nya luren. Jag gör så när jag skaffar ny mobil. Har väl runt 20 kontakter eller så. Några har man kanske tappat kontakten med och för inte in dom i den nya telefonen.

Bra läge att städa upp bland kontakter man har samlat på sig. :)

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

[inlägget ändrat 2008-12-24 10:13:18 av Stefan Eklinder]

Spara på det gamla SIM-kortet

Problemet med det, är SIM-kortet bara kan innehålla namn + nummer för varje kontakt. Har man flera nummer till en kontakt, tex hemma och mobil, så går det inte. Även om man har tex mail, adress och lite annat, då kan inte detta kopieras till SIM-kortet. Dessutom tror jag inte att Windows Mobile (som Qtek kör) ens har funktionen att kopiera till SIM-kort...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...