Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Power calibration error


NovaForce

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag sitter här och försöker bränna en skiva med musik på till en kompis som han ska få imorgon på jul :P

 

Problemet är att jag inte kan bränna det låter som om den läser den timma skiva eller gör något med den i alla fall. Men det misslyckas alltid, jag får ett fel meddelande:

 

kl 21:00:08 Sending Optimum Power Calibration (OPC)...

 

kl 21:06:00 Faild to send OPC

 

Jag använder Astroburn nu och förut använde jag NTI CD & DVD-marker och Nero men samma fel hela tiden. 2 gånger böra datorn skriva lite i början på skrvan men misslyckades. Det är lite jobbigt att slösa så skivor ju, och en gång så satte jag in skivan och CD läsare körde datorn på högsta hastighet ocg vägra sluta eller skuta ut skivan

 

Jag tycker ju inte att det kan vara något fel på CD läsaren eftersom den var inne på lagning på grund av samma problem då dom bytte cd läsaren.

 

Jag kunde också skriva data filer (inte musik) förut utan några problem

 

När jag sätter i skivan tar det låååång tid för den och den bara låter som denläser om och om jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva, men det tar jäte långtid för den att komma på att det är en tom skiva tar 2-3 minuter

 

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra hoppas ni vet vad jag kan försöka göra :)

 

Är inte jätte bra på att förklara detta men fråga om det är oklart det jag skrivit

 

God Jul alla!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltså inte bränna något alls? Inga typer av data, video m m och det spelar alltså igen roll vilket program du använder?

 

Jag hade också problem med bränning ett tag sedan och trodde först att det vad skivorna som var dåliga men kom underfull med att det helt enkelt var att brännaren var sönder.

Jag köpte ny för 200 kr och det fungerade igen med samma sorts skivor som innan.

 

Är det en CD-brännare som du har eller är det bara en CD-läsare som du skriver? Då är problemet uppenbart.

 

-------------------------------------

Jonas

Moderator - CD/DVD-bränning, Kameror, Print - om trycksaker samt Bildredigering

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis jag kan inte bränna någonting över huvetaget. jag har en CD/DVD brännare. Men det konstiga är att jag tidigare idag faktiskt kunde bränna saker, jag brännde en film och andra filer på skivor och det funka jätte bra. Detta är första gången jag provar att bränna en skiva faktiskt efter att den var inne på lagning för samma fel.

 

Dom sa att dom bytt cd enheten, men nu kommer ju samma fel igen, men det är ju ännu konstigare att det funka att bränna två skivor tidigare idag men sen vägra den

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har testat att starta om datorn, hoppas jag?!

Och testat andra typer av program, och du överstrider inte tillåten filstorlek på skivan eller andra användarfel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har provat att starta om datorn, jag har provat andra program och så har jag försökt bränna allt fråm 50 Mb till 600Mb och ingen funkar :/

 

Nu påstår datorn att det inte finns någon skiva i längre heller :o Jag fattar inte jag har bytt skiva flera gånger Det går inte med redan skrivna skivor heller nu :S han har tappar skriv och läs förmågan

[inlägget ändrat 2008-12-24 01:57:55 av NovaForce]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...