Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur gör man ett newsmail?


GRYM

Rekommendera Poster

Om man vill posta exempelvis en krönika eller reseupplevelse med bilder och text till flera e-postmottagare, hur går man tillväga då? Jag vill göra utseendet så att det blir lika för alla som kan ta emot html-mail.

 

Förr hade jag Outlook Express som fixade allt precis som jag ville ha det.

Nu har jag Dreamweaver eler Frontpage att tillgå, så jag är osäker på hur man "får med" bilderna och css så att det visas rätt i mailet.

 

Jag ber om ursäkt för den "dumma" frågan, men jag jobbar som ni märker inte mycket med html annars....

/G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför bytte du om det fungerade så bra?

 

Jag tycker att www.getanewsletter.com är en bra tjänst som är gratis (upp till 100 utskick/mottagare per månad).

De har några mallar att utgå ifrån och har ett jättebra verktyg för att skapa sitt eget utseende och hanterar mottagare och listor väldigt bra.

 

För den avancerade användaren har tjänsten även ett API att jobba mot och man kan lätt få anmälningsformulär genererat som man kan ha på sin sajt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte eftersom jag nu enbart har webmail. Tidigare skickade jag direkt från e-postprogrammet Outlook Express. Jag är inte helt säker men jag tror det är nedlagt? I alla fall för Mac som jag hade då.

 

Jag ska kika på ditt förslag, men jag tycker det borde finnas funktioner i de vanliga programmen, såsom Dreamweaver? Men nu när jag tänker efter blir det kanske svårt att få en fil eller liknande som man kan skicka vidare med webmail?

 

Jag har ingen aning om vad API är, men jag tackar för ditt svar. Jag ska absolut kika på det.

 

/G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använder du webbmail blir det lite knepigt att skicka det du gör i dreamweaver. Så den tjänsten jag nämnde är nog bättre för dig.