Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte att installera grafikkortets drivrutiner


henke89

Rekommendera Poster

Efter att ha haft datan i ett halvår var det dags för omformatering. Allting gick bra tills jag skulle installera drivrutinerna för grafikkortet, jag har ett geforce 9600 gt. Jag tankar hem http://www.nvidia.com/object/winxp_180.48_whql.html , när jag installerar kommer det upp ett felmeddelande "felaktiga kommandoradsparametrar, Windows installer V 2.00, Delar av denna programvara baseras på delar av det arbete som utförts av Indepemdemt JPEG Group", när jag sedan startar om datorn så körs xp i 4 färger på lägsta upplösningen. Vet inte om detta är någon hjälp men jag har hårddisken indelad i partioner, den ena är kvar sen innan formateringen, där kanske finns nått virus. Hoppas nån kan hjälpa mig att göra en smärtfri installation.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag installerar kommer det upp ett felmeddelande "felaktiga kommandoradsparametrar,

Drivaren går inte in som den ska och jag får en känsla av att filen kan vara korrupt. Testa hämta den på nytt ifall du inte redan har gjort det...

http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_180.48_whql_uk.html

 

(min länk leder till internationella versionen så blir den installerad med svenskan om det skulle kännas bättre). :)

 

Men innan grafikdrivaren så installera moderkortet före den – det är ibland en förutsättning...

 

 

[inlägget ändrat 2008-12-23 10:14:45 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova den filen, lyckades genomföra en installation utan felmeddelanden, men när jag rebootar datorn så visas xp i 4 färger på lägsta upplösningen, de går inte heller att öka upplösningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick igång kortet nu efter att ha hittat de gamla drivrutinerna till 9600GT. Är tveksam till om jag vill uppdatera drivrutinerna nu. Bör de bli några problem att de drivrutinerna strular vid en eventuell uppdatering?

 

[inlägget ändrat 2008-12-23 21:51:53 av henke89]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog rekommendera att du avinstallerar nuvarande, kör sedan Driver Sweeper och rensa bort alla spår av den, installera till sist den aktuella versionen av drivrutinen.

 

ja, missa inte att starta om emellan.

 

problemet du beskriver låter som om Windows inte lyckas ladda några drivrutiner och kör i enkelt VGA-läge.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är i starkt behov av en fungerande dator just nu så väntar ett tag med att intstallera om drivrutinerna. Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...