Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utländskt hostning av hemsida


gelki

Rekommendera Poster

Är det någon som vet några bra servrar utanför EU där man kan hyra en webbplats. Behöver köra ASP + Mysql på en utländsk server där jag kan lägga ut för EU olaglig information.?

 

Inga moralpredikningar nu tack!

 

 

Gör så gott du kan. Det du inte kan köper du :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett moralpredikningar så är juridiken sådan att du kan åka dit iaf så länge du inte är i landet i fråga när du tankar upp. Om det är olagligt så är det ju där du är när du begår brottet som avgör om du kan åka dit på det.

Notera också att även länder utanför EU har utbyte av polisiär information (nästan alla) så det är inte automatiskt så att man är säker bara för att man har saker någon annanstans.

 

Något tips på bra land som inte har något polisiärt utbyte med Sverige har jag inte, nordkorea kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något tips på bra land som inte har något polisiärt utbyte med Sverige har jag inte, nordkorea kanske?
Kinesiska domäner verkar också vara populärt bland dem som sprider skadlig kod.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att spinna vidare på fhe:s svar så beror det helt på vilken lag/vilka lagar du pratar om. EU är ju inte ensam om alla sina lagar (varav många är helt sjuka) så det är svårt att ge ett konkret svar. I Nordkorea och är det ju t.ex inte alls säkert att det fungerar i, de förbjuder ju i många fall de (för oss) mest självklara saker (såsom religions- och yttrandefrihet).

 

Eftersom du inte vill (och troligtivis inte kan, pga Eforums regler) precisera dig, så föreslår jag att du ställer frågan i ett forum på Flashback istället. Där tror jag garanterat att du kommer få det svar du letar efter.

(Flashback har ju f.ö själva fått lägga sig på utländska servrar, då deras forum anses bryta mot svenska lagar)

[inlägget ändrat 2008-12-22 13:19:43 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...