Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur skapar jag associationer i Vista?


Lillolla

Rekommendera Poster

Jag får ibland felet där man säger att .PDF-filen inte är kopplad till något program för att utföra åtgärden. Vidare ber man att jag ska skapa en association på kontrollpanelen Ange associationer.

Hur gör jag det?

Jag tycker att jag har installerat alla Adobe-uppdateringar man rimligen kan behöva men det fungerar tydligen inte.

Visst är det Adobe-program som kan ta hand om filtypen .PDF?

 

Lillolla

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen (Klassisk vy) -> Standardprogram -> Associera en filtyp eller ett protokoll med ett program. Scrolla ner till .pdf, markera och om inte Adobe Reader är standard klicka på Byt program...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det snabba svaret!

Provade direkt din lösning men tyvärr fanns inte filtypen .pdf med i listan.

Hur gör jag då?

 

Lillolla

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Acrobat Reader 9?

Gå tillbaka till Associera en filtyp eller ett protokoll med ett program och klicka på Aktuellt standardprogram så ser du alla filtyper som är kopplade till Acrobat Reader. Se min bifogade bild. Saknar du fler associationer än .pdf?

 

[bild bifogad 2008-12-21 14:02:35 av Maratonmannen]

1108777_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde att jag hade den men NU har jag den och då har jag även fått in filtypen .PDF också så nu ska det nog gå att läsa bifogade filer med detta tillägg. Tack för hjälpen!

 

Glömde att du frågade om jag saknade fler tillägg och på det svarar jag: inte vad jag vet nu!

 

Lillolla

 

 

[inlägget ändrat 2008-12-21 15:52:31 av Lillolla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...