Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

convertera till ntfs


CamillaS

Rekommendera Poster

jag behöver hjälp med att convertera till ntfs.

den säger att jag matar in fel volymetikett.

men det gör jag inte. tror jag.

vore tacksam för hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte missat något mellanslag i den befintliga volymetiketten eller tvärtom råkat trycka en extra gång på mellanslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men du måste ju ändå formatera disken så, varför inte formatera o välja NTfS filsystemet.

Man måste ju inte formatera om, bara för att man vill konvertera till NTFS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Volymettiketten är väl namnet på disken man vill göra till ntfs. De gånger jag gjort det har den knorrat lite och sagt "disken konverteras vid omstart". Om jag inte missminner mig

Danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska kunna skriva vad du vill egentligen, det du gör är att ge disken ett enkelt namn, du ska kunna lämna det tomt också, på mina diskar här så har jag valt att inte ha något namn alls, så det är egentligen valfritt.

Men det är vanligt att det står något, om man t.ex har köpt sin dator över disk eller så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, du har rätt, tänkte inte på att om det redan står någonting, så måste man skriva in det som har skrivits in.

 

Om du väntar med att konvertera, och istället öppnar Den här datorn och högerklickar på din C-disk, och väljer egenskaper, vad står det högst upp under fliken Allmänt?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26.2 GB är storleken, men volymetiketten är ett namn. Om man tittar i Den här datorn så brukar volymetiketten stå bredvid enhetsbokstaven, t ex C: (Lokal disk) och då är Lokal disk volymetiketten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet det står totalt 26,2 GB..det är la det man ska skriva in?

men det blir fel

Pröva att ta bort detta, och låt det vara helt tomt, godkänd/verkställ, och gå sedan tillbaka och försök att konvertera igen, du måste vara noga med att verkligen skriva rätt kommando, det enklaste är att kopiera kommandot convert enhetsbeteckning: /fs:ntfs

istället för att skriva det, lätt att missa ett blanksteg eller så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...