Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

snälla hjälp min med trådlös nätverk


abed

Rekommendera Poster

ja har en di-624+ router och en Netgear WG111v2 har två dator hemma en kör ja me kabel för att de nära nadra kör ja me trådläs nätverk men ja kan inte hitta men närverkja har provat me en 98win då funkade hur bra som hälst men inte me den nyare så snälla hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ska ja brätta de du vet den som ja köra me kabel den e winvista men den andra ja vill köra me trådlös men ja kan inte kuppla upp mig me me router

allså i min program vara för WG111v2 så står de profilnamn

när ja söker efter efter trådlåsa så hittar ja bara hohoho o nåtnannat men min närverk kan ej hitta den ska stå vid namn hasse men hittar hej men vf kan ja hitta i win 98

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) No offense - men ditt skrivspråk är uselt. Jag förstår inte vad du menar.

 

2) Korspostning är ej tillåtet. Frågan ställes i ett forum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det lugnt, det hjälper inte att tjata, då ökar risken för att folk inte vill svara.

 

Har du installerat Netgear WG111 enligt Netgears anvisningar och kollat om det finns uppdaterade drivrutiner att hämta från Netgears webbplats?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej på dig allt väll

oki de ska ja göra

 

 

 

jo de har ja gört men inte uppdatera men hur ska kunna uppdatera om ja kan komma in i nätet

allså måste ja uppdatera för att kunna komma i nätet

[inlägget ändrat 2008-12-20 15:14:42 av abed]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan föra över en fil med hjälp av USB-minne, CD, diskett, extern hårddisk etc från en dator som har internet-åtkomst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki men kommer uppdatera funka

men vf funka på 98win o hur kan ja skapa profilen som ja vill hitta som ja skriv i d-link hemsida

va ska ja göra i d-link hem sida allså ja mennar 192.168.0.1

 

ja e väldigt tacksam för svartet

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här har jag uppfattat det du skriver:

 

När jag har en dator med Windows 98 så kan den använda den trådlösa nätverksadaptern Netgear WG111 v2 och ansluta till routern DI-624+, men när jag har en dator med Windows Vista så går det inte. Jag har installerat Netgears drivrutiner enligt anvisningarna, dvs först installerat drivrutinerna och sedan anslutit adaptern. Datorn hittar andras trådlösa nätverk men inte mitt eget som heter Hasse.

 

Har jag förstått rätt?

 

Netgears svenska support: http://www.netgear.se/Support.aspx

 

Sida med drivrutiner: http://kbserver.netgear.com/products/wg111v2.asp

Det är viktigt att drivrutinen är version 3.2.0 eller högre eftersom det bara de versionerna fungerar med Vista.

 

På samma sida hittar du en installationsguide, användaramanual samt länkar till sidor för felsökning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...