Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Städning på hårddisken


Gunejan

Rekommendera Poster

Finns det någon i denna församling som har erfarenhet av de städningsprogram för hårddiskar som finns att tillgå på nätet. Det finns en handfull sådana program som går igenom ens hårddisk och undersöker vilka felaktigheter som finns. Betalar man sedan en bra slant ska programmet rätta till felaktigheterna sägs det. Exempel på program är Registry Easy, Registry Fix , RegCure m.fl. Jag har laddat ner RegCure och kört detta. Programmet rapporterade att jag hade 1077 allvarliga fel, som måste rättas till omedelbart. Åtgärdandet av dessa fel sker genom att man registerar sig och betalar. Vad det kostar har jag inte lyckats lista ut. Summan verkar vara väldigt hemlig och jag har ingen uppfattning om vad det kan vara värt. Är det någon som har synpunkter på detta och på produkterna. Eller är det bara bluff?

Gunejan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oerhört överskattade dessa program.

Mest bara de som vill tjäna lite kosing på dem.

Vad är det du vill rensa bort? Beter sig datorn inte som den borde?

Får man se att datorn har 1077 allvarliga fel, och sedan testar med ett liknande program så får man ett helt annat resultat.

 

Jag är för dödsstraff. De som begått svåra brott måste få ett passande straff. "Så de lär sig till nästa gång". Så de så!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är beredd att hålla med, åtm. delvis.

Många program städar säkerligen registret från gammalt skräp men olika program ger olika "fel".

Ett och samma program kan hitta fel efter att det själv en gång rensat registret.

Allt för ofta städas lite för mycket bort, kanske blir något program plötsligt orgeggat osv.

 

Bättre då att alltid avinstallera med Revo Uninstaller som städar bort det den normala avinstalleringen inte klarar. Alltså bara relaterade till en viss programvara. Ex. Adobe Acrobat lämnade en sjuhelsikes massa registerposter och filer efter sig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...