Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows update i XP


kopparn

Rekommendera Poster

Nej, nej inga piratgrejer. Visserligen är det grabbens dator, men vi har/har haft problem med alla datorer 3st. Gjorde en fräsch uppdatering på Modemroutern idag, så nu går det att uppdatera Windows på bägge bärbara med Vista iaf. Återstår den stationära XP:n.

Och det har körts en hel del antispionpr antvirus, kasperskys, det har gjorts rensningar med hjälp av Microsofts support i min egen laptop.

Så nu har alltså turen kommit till XP:n. Men man är ju inte så haj på engelska o rota i registret. Så du vet ingen svensk beskrivning då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar bara finnas på engelska på MS web; ska kolla vidare.

Och sry, angår inte mig vad du kör för versioner, jag har varken aktier i MS eller jobbar för nån myndighet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört Kasperskys idag, den hittade endast ett fel det var webbsearch nånting som jag deletade.

F.ö har jag fått igång uppdateringen nu:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var webbsearch nånting
MBAM rekommenderas.

 

F.ö har jag fått igång uppdateringen nu
Hur? Det kan ju vara till nytta för någon annan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att det var en kombination av att jag fick hjälp av dels Netgear att göra en uppdatering på modemrotern o dels borttagnig av en del skumma saker som jag fick hjälp med av MS-supporten (tack för det) o dels alla sorters scanniningar med olika verktyg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, Malware hitta inget!

Körde oxå en one care safety som jag inte kunnat göra tidigare när inte update fungerade. Resultat: 3 allvarliga problem: Trojan Win 32/Alureon!nF. Trojan Win 32 Alureon gen!J Trojan Win 32 Vundo gen/R

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig använt One care safety så det vet jag inte, men det är normalt att program som söker igenom datorn talar om vilka filer det gäller. Om jag ska kunna yttra mig om hur stor risken är för att det finns fler skadliga filer i datorn så behöver jag veta det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det stod inte i svaret på scanningen, men kan jag kanske köra

www.RegistryEasy.com www.spamfighter.com/spywarefi eller www.pctools.de för att hitta dom?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RegistryEasy.com är en skadlig webbplats:

http://www.mywot.com/sv/scorecard/registryeasy.com

du måste lära dig att vara försiktig vid datorn.

Dessutom kan förstås inte ett registerstädningsprogram som letar efter registerposter som hör ihop med avinstallerade program etc hitta skadliga filer.

 

Har One care safety tagit bort de skadliga filer den hittade?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör One care safety en gång till och se om det verkligen inte står någonstans var de skadliga filerna finns.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr visade inte onecare safety vad det var för 2 problem, men förra körningen visa att det var 2 trojaner alureon win32

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä, inte vad jag vet iaf. Men vilket program rår på att ta bort en sådan trojan?

 

[inlägget ändrat 2008-12-20 19:51:58 av kopparn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...