Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Photoshop, Illustrator och InDesign CS3 på Vista maskin


LAMF1964

Rekommendera Poster

Jag har installerat Illustrator, InDesign och Photoshop CS3 på min nya HP burk (stationär) med Windows Vista som OS. Jag kör F-Secure virus och intrångsskydd. Nätverket har blandade XPP och Vista maskiner och är heller inget riktigt server nätverk utan bygger mer eller mindre på att man delar ut det man vill från dastorerna lokalt (ingen optimal lösning men servern har inte prioriterats). Problemet är att varje gång jag öppnar en fil i Photoshop tar det minst ½ minut oavsett bildens storlek, att spara en färdig bild går på ett ögonblick men just öppnandet tar som sagt evigheter med den karaktäristiska snurran och meddelandet (Programmet svarar inte) i övre listen.

Samma problem även med illustrator och InDesign. I Illustrator tar det dessutom evigheter att spara en fil som är ändrad. InDesign segart bara vid öppnandet men är likt Photoshop snabbt att spara och avlsuta som vanligt. Att jobba mellan programmen är hur segt som helst trots bra prestanda på datorn.

Vad kan vara fel?

Man blir ju vansinnig av detta när man ska jobba och ibland har bråttom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...trots bra prestanda på datorn.

Vad innebär "bra prestanda" konkret?

 

_______________________________________

 

The One and Only Browser Internet Explorer

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-12-22 20:25:31 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konkret betyder det att det är en 3 år nyare dator än den gamla XP Dell Dimension 5150 som jag har hemma, den datorn har 2 GB RAM och 3 GHz CPU. Den datorn fungerar klockrent som den ska utan fördröjningar, det enda som märks är såklart att den rent generellt är en äldre dator med mindre minne etc än den nya Vista datorn.

Så det har inget med för lite minne etc. att göra, det är det som gör det hela så irriterande, att inte veta vad det är för fel. Jag har googlat och kollat runt på forum runt om men det verkar inte vara någon som har någon rakt på lösning för detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Problemet var skrivaren som jag installerat på Peer to peer nätverket, den stal så mycket att det var ohållbart. När den avisnatallerats blev det genast bättre.

Frågan är hur man får till det med skrivaren?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...