Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar men inte mer.


sniss

Rekommendera Poster

Datorn startade men det blev ingen bild, sen när jag fick pillat ut batteriet till BIOS och sen satte tillbaks det så starta den upp, men när jag ska installera XP så kommer jag inte långt, bios laddas upp och man hör hur cd läsarn varvas upp men jag kommer till då skärmen är helt svart och sen blinkar _ i högra hörnet. kommer ibland förbi där men då blir skärmen helt svart och sen händer det inte mer än så, skärmen är fortfarande på. har gjort allt inom felsökning så jag undrar varför den inte vill funka normalt. någon som har liknande problem? den funkade felfritt innan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i ditt bios, testa att ställa in "Failsafe Defaults" eller motsvarande. Nästa gång du startar den, in i Bios igen och ställ in så att CD är först i Boot Order/Boot Device el liknande. Vid omstart, var beredd att trycka nån tangent för att boota från CD

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vad mitt motsvarande "failsafe Defaults" är på mitt bios men. vet att de brukar komma upp när skivan är i om man vill starta med elr utan skiva men inte ens de kommer upp. den har helt cpat ihop. har sata hdd men man kan välja inst. typ non-raid elr raid. fan e skillnaden? testade installera med ett vista, och de började ladda men min dator stödjer inte 64bits versionen. har xp fast de är brända versioner och dom vill inte ladda. saken är den att jag har haft liknande fel innan men jag köpte nytt MB så funka det igen, kan de vara en annan komponent som slår ut systemet? klart de kan va men vad isf? tacksam för svar. annars spränger jag datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...