Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn vägrar att starta, fläktarna startar bara.


joelWibbe

Rekommendera Poster

jag har ett problem, mitt nät agg brann upp och vet inte anledningen, men jag köpte ett nytt nät agg modell "tagan, TG500-u35. "

Jag satte in nät agget och kopplade in allt, när jag startade datorn, så var de bara fläktarna som satte igång. jag har tagit ut sladdarna och prövat att sätta om på nytt, och känt på alla enheter som finns i datorn så dom sitter på sin plats. men ingen lycka. Datorn vill inte starta

 

Jag provade även att byta hårddisk men den startade inte då heller.

Grafik kortets fläkt snurrar också, så jag tvivlar på att de är grafik kortet.

på moderkortet lyser och allt verkar frid och fröjd. kan det vara moderkortet som är felet ändå?

 

tack för din tid

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej inget pip-ljud och fläktarna går som normalt, det är det jag tycker är konstigt. och ingen bild eller något på skärmen, den får ingen signal.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om processorn icke startar. Det kan vara den som är skadad, du som kopplat galet eller moderkortet som har gått sönder.

 

En okulär besiktning av kondensatorerna på moderkortet är nog det enda du kan göra, de ska vara icke-havande så att säga.

 

Om du plockar ut minne, grafikkort men lämnar processorn kvar, hur beter sig datorn då? Om den då piper kan man tolka det som att processorn lever men jag tror att den kommer att vara tyst vilket, som jag antytt ovan, inte är bevis för något.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...