Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Netgear DG834 V.2

kopparn

Recommended Posts

Jag kopplas ur ofta, har laddat ner Firewall uppdatering (hoppas det kommit ut en nyare iaf) till skrivbordet i en zipmapp, hur fortsätter jag därifrån för att filerna ska hamna på rätt ställe, dom ska väl extraheras nånstans?

Jag kan inte hitta min gateway nånstans heller, har kollat i enheetshanteraren, men icke.

Jag har telia bredband o det är ett rotermodem det här, kopplat till telejacket.

extrahera zipfilen till din disk, blir väl en .img eller en .bin?

Logga in på routern och leta rätt på den från menyn Maintenance->Router Upgrade (el liknande text)

Hej, Alltså, kan du beskriva lite mer detaljerat,.

När jag har mappen på skrivboret, ska jag extrahea till en img, el Bin hur? Och till disken, hur till disken? O hur loggar jag in på rotern, hittar den inte i Vista, var ska jag leta? MVH: Kopparn

Öppna zip-filen med winzip eller winrar och spara innehållet på valfri plats på din hårddisk (var mera en fråga från mig om det blev en img el bin).

Logga in på routern, bör stå på en etikett på undersidan vad den har för ip-adress samt user-id och password. Om nu adressen till den är 192.168.0.1 så skriv in det i adressfältet på din webläsare så bör du få upp routerns inloggningsruta. Ange user och password, du ska då komma till routerns huvudmeny. Bör finnas undermeny som heter i stil med Maintenance som sen har en undermeny i stil med Router Upgrade...

Jag vet att jag förklarar som en kråka, att bli lärare var inget karriärval för mig :)

[inlägget ändrat 2008-12-18 09:41:46 av 2Many2]

[inlägget ändrat 2008-12-18 09:43:13 av 2Many2]

Tack ska göra det när jag fått ordning på tangenborde, just nu får jag bara upp siffror när jag trycker på t.ex u så kommer en 2:a istället. Har prövat fn+Numlock, men lyckas inte med det

tack, det löste sig med uppdateringen, rigde supporten o dom skick en färskare uppdatering. Och tangentbordet funkar/ Kopparn

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...