Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alternativ till inspelning med VHS...


cleanmupp

Rekommendera Poster

Bor i lägenhet å har ingen möjlighet att ta emot ett tv-utbud via satellit eller antenn så därför så finns inte alternativet hårddiskbox... Har just nu tv via lägenhetens kabelnät...

Nu är det så att min video kraschat.. Så det gäller det att hitta ett nytt alternativ vid inspelning. Inser att endast en inspelningsbar dvd inte är ngt alternativ för jag skulle nöta ut skivorna på nolltid (spelar in ofta). Då återstår att köpa en ny video eller någon form av hårddisk. Har sneglat lite på dvd:er med hårddisk. Verkar ju knappt finnas några VHS apparater till försäljning...om de inte är i kombination med en DVD-spelare dvs. Har bla tittat på den här DVD:n på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=355180&view=detailed#ProductTabs

Förstår mig dock inte på hälften av informationen! Vad betyder det när det står DVD-/hårddiskinspelningsapparat med TV-mottagare och digital EPG. Vad skulle det innebära om jag kopplade den till en tv kopplad på en vanlig antenn?

Det är helt ok för mig att jag i nuläget bara kan ställa den på inspelning av tv:ns scartkanaler...Å istället ställer in timern på digitalboxen så den byter kanal efter mina behov...

Vet inte hur länge jag ska bo kvar här... Finns en möjlighet att jag flyttar å därmed får tillgång till andra sätt att ta emot tv kanaler...

Är en dvd som denna onödligt komplicerad? Finns det någon enklare lösning på mitt problem? Känns som jag inte vill kasta pengarna i sjön.

Funkar det ens att koppla den som jag ovan nämnde å få det att funka.. Alltså spela in en scartkanal (dig.boxen från kabelnätet) på tv:n till hårddisk? Spela upp...å sedan spela in på nytt... Att endast ibland spela in direkt på en DVD-skiva...2 sista frågor. Kan man bränna ner saker från hårddisken till en DVD-skiva...och kan man flytta saker från den hårddisken till ett USBminne å sedan köra in det i datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...