Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel på XP


Johan S Stenström

Rekommendera Poster

Johan S Stenström

Vad beror det på att XP inte startar upp ordentligt? Det verkar som skrivbordet har hamnat "bakom" skrivbordsbilden. Det går att starta i felsäkert läge och efter en mycket lång stund när jag startat normalt kan startmenyn komma upp och då är den väldigt långsam. Har haft liknande problem med XP tidigare för flera år sedan, men då installerade jag om XP.

Kan det vara något med Norton? Det är service pack 3.

Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton Forum Assist Team

Hej Johan,

 

Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.Å Symantecs vägnar ber vi om ursäkt för dina problem. Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec och fick följande lösning:

 

Jag tror inte att det är nån fel på norton. Du kann prova att avinstallera Norton med Removal Tool.

Gör så här:

 

1. Ladda ner från http://www.symantec.com/nrt

2. Öppna Norton Removal Tool och följa instructionerna. Datorn kanske startar om en gång.

 

Sen laddar du ner den nyaste trial versionen från www.symantec.com/trial-se och aktiverar den med din product-nyckel (nyckeln finns på: www.mynortonaccount.com) .

Om datorn funkar som den ska, under tiden norton är inte installerat, skriv mig konfigurationen och efter vilka aktioner problemet uppståd. (på example, efter installationen av Service Pack 3 or nån mjukvara)

 

 

Var snäll och prova om det hjälper dig med ditt problem. Det vore jättefint om du kunde ge oss lite feedback efteråt.

 

Med vänliga hälsningar, Peter

Norton Forum Assist Team

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Johan S Stenström

Det blev ominstallation av datorn. Då det var en jobbdator var det teknikern som såg över den. Det var nåt konstigt i alla fall. Det k a n vara Norton i kombination med XP. Inte 360 eller Norton Internet Security, utan ett sånt där gratis med bara virusskydd som man kan tanka hem. Själv har jag ju haft samma problem. Det blev ominstallation till sist där också.

 

Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...