Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte installera något alls!


brittlos1

Rekommendera Poster

:thumbsdown:Jag har ett problem vi hade strömavbrott mailprogrammet var öppet när strömmen gick. Efteråt när jag öppnar mailprogrammet(windows live mail) kommer ett felmeddelande nånting om databas. Jag svarar ok och när mailen då öppnas så finns inte mina olika mappar kvar däremot finns det 1600 mail det är alla mina mail¨som fanns i mapparna. Jag gör en systemrestore men inget händer med mailen så det är bara att sortera och göra nya mappar. I ett par dar hade jag sen problem med att hämta och skicka mail. Sen upptäckte jag att adobe flashplayer inte fungerade som det skulle och att ingenting gick att installera. När jag försöker installera nåt så kommer först den uac och frågar sen kommer det ett felmeddelande att programmet slutade att fungera så det börjar inte ens installera. Jag upptäckte att uac slutade att fråga och tänkte att det var symantecs uac som var korrupt så jag avinstallerade men det hjälpte bara till nästa omstart. Det gick att installera flashplayer men den var försvunnen nästa omstart. Vad är det som händer vad är det som stoppar mina installationer.Kan de va någon säkerhetsgrej som aktiverats som stoppar kan de va behörighet som ändrats någon ide snälla hjälp mig./brittlos:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen så blev det skador i Windows när strömmen gick, inte bara i mejlfilerna utan även i andra filer eller registret. Det bästa är nog att installera om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag misstänkte väl det Håller på o göra backup på foto m.m. Jag köpte datorn i oktober och gjorde då recoveryskivor när vista var aktiverat och färdigt. 2 veckor efter gjorde jag en säkerhets kopia jag antar att jag kan använda den senaste eller du menar att jag ska formatera och använda mina recoveryskivor. Jag skrev aldrig vilken vista jag har det är en Win Vista home premium sp1 32bitars./brittlos1

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 veckor efter gjorde jag en säkerhets kopia jag antar att jag kan använda den senaste
Om det är en säkerhetskopia som innehåller Windows och allt annat som fanns på hårddisken så bör det gå, men jag vet inte för olika program för säkerhetskopiering fungerar på olika sätt.

 

Håller på o göra backup på foto m.m.
Tänk på att en hårddisk alltid kan gå sönder helt när som helst så backuper ska man alltid ha på sådant man inte vill förlora.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det var en säkerhetskopia med windows eftersom det är Acers eget program för säkerhetskopiering. Jo jag har gjort fler backuper innan på foto o sådant men det har tillkommit lite nytt senaste veckan. Konstigt nog gick det att koppla in digitalkameran och lägga in foto och även att spara dokument. Alla viktiga mail har jag oxå backup på bl.a en flyttbar disk och på min hotmail flyttar jag oxå över de viktiga mailen för det är ju internetbaserat./brittlos1

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...