Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

S-video


Skreak

Rekommendera Poster

Hejsan.

Jag köpte idag en s-video kabel för att koppla mellan min några år gamla bärbara med ATI grafikkort och min något nyare plattv.

Mitt problem är då att bilden på tvn flimrar, eller all vit och svart text(inget annat) flimrar i olika färger och gör det väldigt svårt att läsa.

Ställer jag dock in "monokrom" på egenskaper/ inställningar/avancerat/bildskärmar/TV/avancerat så blir bilden svartvit men den flimrar inte.

Snälla, hjälp mig fixa detta, jag vill verkligen ha bild på tvn.

Datorn klarar inte av hdmi kabel så den rekomendationen kommer ni ej långt med.

MVH Julia

 

 

Tråden flyttad till Grafikkort

//gästen - Moderator för Bildskärmar

 

 

[inlägget ändrat 2008-12-17 04:38:25 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VGA-kabel då? Bärbar dator har väl alltid VGA ut!

Jag lovar, VGA är mycket mycket bättre bild än s-video. På en platt-TV är s-video icke att rekommendera.

 

Annars vet jag icke, icke med ATI. Har bara kopplat med VGA/DVI med det ATI-kort.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, visserligen har den det men tvn sitter så nära väggen så jag kommer nog inte in med en vga där...

Jag skulle verkligen vilja får det att funka med s-video

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det vill du inte. Du vill ha VGA.

 

Du kan jämföra det med att titta på dina dia-bilder genom att hålla upp dem mot en lampa gentemot att ha en diaprojektor och visa dem på en stor duk.

 

Det är så stor skillnad.

 

kanske en kabel likt denna:

http://www.dustinhome.se/pd_5010108715.aspx

kan fungera?

Stoppar in den i TVn, låter den hänga den bakom och ansluter sedan VGA från datorn till denna.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag har en hane in i TVn och normalt sett är det honkontakter på alla enheter. Normalt sett. Det vill säga den vinklade in i TVn och sedan en till kabel från din dator till en raka kontakten.

 

Titta efter en gång till bakpå TVn.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha okej, Jag kommer inte riktigt in bakom för att riktigt titta men i boken ser det ut så i alla fall.

Det blir väll att inhandla en sådan, tack för hjälpen :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En spegel in bakom TVn kanske?

 

men samtidigt, finns ingen anledning att tro att kabeln ej kommer att passa. Missa dock inte att du behöver separat kabeln för ljudet, precis som om du använt s-video.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...