Just nu i M3-nätverket
Jump to content

loginproblem

Poker

Recommended Posts

På en bärbar dator går det numera inte att logga in, inte med admin, user eller med något annat username.

Vad man än skriver står det att man inte loggades in.

Jag tror mig minnas att det finns ett program som gör via CD, USB kan komma in i datorn och återställa och lägga till user i efterhand.

Är det någon nätverkstekniker eller någon annan som känner till vad det programmet heter?

om det är samma prog jag testade för ett tag sen så funkar det prima om man bootar från skivan. Vad heter det (namn på download alltså) och varifrån drog du det tro? Fanns en tråd om det här för ett tag sen men jag hittar den inte nu

Eller: Det fungerade bra för att nollställa glömda lösenord vid inloggning, vet inte riktigt om det är ditt problem?

[inlägget ändrat 2008-12-16 12:22:47 av 2Many2]

Jag kan maila dig en iso-fil som du bränner ut ochbootar med, om du vill.

Är det samma fil som jag skrev inte fungerade? om inte maila gärna.

Jag har bränt på en skiva som jag bootade med.

Man kommer fram till olika val a, l, m osv men enligt texten så skall man i princip bara trycka på enter.

Men till detta kommer jag inte.

Eller: Det fungerade bra för att nollställa glömda lösenord vid inloggning, vet inte riktigt om det är ditt problem?

Nej, tror att användarna är bortplockade helt. inklusive admin av ngn anledning.

[inlägget ändrat 2008-12-16 12:32:50 av Poker]

som sagt, önskar jag kunde hitta trådskrället... nån som hade liknande problem och jag försökte visa steg för steg hur man gjorde. Nu hittar jag inte ens programmet/filen på min dator :)

EDIT: Finns i tråden //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1102983#1102983 (näst sista inlägg)

[inlägget ändrat 2008-12-16 12:42:54 av 2Many2]

[inlägget ändrat 2008-12-16 12:43:49 av 2Many2]

Nej, tror att användarna är bortplockade helt

Betyder det att du inte ens får upp inloggningsbilden där man klickar på en ID för att logga in?

Betyder det att du inte ens får upp inloggningsbilden där man klickar på en ID för att logga in?

Ja men att lösenordet är fel eller användarnamn.

När det gäller NT programet verkar det som det inte hittar något.

Jag kommer fram till olika val a, m, d eller l och sedan står det [1] som förvalt.

Längre än så kommer jag inte och antagligen kan man spekulera i att det inte finns någon användare att återställa lösenordet på.

Vet att en en viss kommun har ett köpt kanske dyrt program där man kan lägga till användare, ta bort och i princip komma åt vilken dator som helst trots lösenord, du kan t.o.m. göra en ny användare med admin rättigheter.

Ett livsfarligt program i fel händer mao.

[inlägget ändrat 2008-12-16 13:05:58 av Poker]

Programmet talar, om jag minns rätt, om vilka konton som finns.

Skaparen av det program du testade säger att man bör göra följande innan man bootar med skivan:

1. Boot windows into Safe Mode (press a lot on F8 before the windows logo screen appears)

2. The login screen in safe mode should usually have a shutdown option, so shut it down!

3. You may have to do this TWICE! quite often..

[inlägget ändrat 2008-12-16 13:08:11 av 2Many2]

Filerna jag bifogade mailet är på 8.5 resp 1.8 MB. Jag ska lägga upp dem på en host i stället. Mail kommer strax.

Klart. Skickat nytt mejl.

[inlägget ändrat 2008-12-16 13:18:17 av flora50]

Hoppar in i tråden igen..

I Offline NT Password & Registry Editor är det, enligt hjälptexter, bättre att ta bort ett lösenord än att försöka få fram det.

Har använt Offline NT Password & Registry Editor mellan 5-10 ggr och har i princip alltid följt default. Fungerat lika bra varje gång.

Men att det fungerar för mig & andra är ju en klen tröst.. jag vet..

Filen fungerade inte.. eller programmet sa att XP är skadat!

Lite mer allvarligare än att bara återställa lösenord med andra ord.

Förvisso är det ju programmet som skriver ut det på skärmen.

Jag vet ju att det är användarna som är borta.

det är för att se till att systemet stängts ner snygg & prydligt som han rekommenderar uppstart&nedstängning ett par ggr enl, nedanstående. Men som sagt var, klen tröst

Tråkigt! Då blir det till att reparera XP. Hoppas du har en XP-skiva. Att reparera från Återställningskonsolen brukar sällan lyckas, men jag provar alltid med det först, trots att det tar lika lång tid som en "riktig" återställning.

Tråkigt! Då blir det till att reparera XP. Hoppas du har en XP-skiva. Att reparera från Återställningskonsolen brukar sällan lyckas, men jag provar alltid med det först, trots att det tar lika lång tid som en "riktig" återställning.

trist, för det går att komma till felsäkert läge och allt detta men eftersom användarna är borta så hittar inte OFFLINE NT password.. m.fl. dessa.

Det hade varit intressant och prova det andra programet om det hade fungerat.

Båda passwordprogrammen är enkla att köra, kanske kommer de till pass en annan gång!

Om du kör en Reparation av Windows, byts bara Windowsfilerna ut. Allt annat blir intakt. Obs att Reparation endast kan väljas då installationsskivan hittar en gammal Windows. I annat fall formateras disken (partitionen) och allt där försvinner.

Jag menade det programet kommunen körde.

Med det programet skall det enligt utsago gå att komma in i vilken dator som helst.

Det spelar ingen roll vem som är admin, det är bara att boota med skivan och lägga till en user och hacka bäst man vill i den datorn.

som skrivet: ett livsfarligt program i fel händer.

har man fysisk tillgång till datorn lär det inte finnas nåt som kan hindra en från att "hacka" av hjärtats lust. Gratisprog som t. ex. ntfs4dos har funnits lika länge som ntfs... få inga idéer nu bara :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...