Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ms Excel 2003: Delning av sida till 3 separata delar?!

speedy1

Recommended Posts

Hej!

Excel 2003:

Man kan ju dela en sida, så att man kan scrolla två separata delar för sig. Jag skulle behöva dela en sida 2 ggr! Alltså så att jag kan scrolla 3 separata delar av sidan. Går det? Om ja; hur?

mvh

/speedy1

Nej, det tror jag icke låter sig göras. Du får nog lösa det på annat vis.

Exakt vad är det du vill visa?

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Jag vill jämföra olika uträkningar varav en är uppradad i en lång "radda" som tar upp flera hundra rader.

Det är den långa raddan jag skulle behöva dela upp, men eftersom det tydligen inte går att dela sidan 2 ggr måste jag nog redovisa jämförelsen över flera blad, eller försöka göra det med bara 1 delning ... attans!

mvh

/speedy1

eller sätta upp värdena på annat sätt.

ja, jag vet inte... men måste du jämföra dem manuellt?

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Cellerna E6-E500 (jo, så många) uppdateras manuellt med siffror allt eftersom tiden går. Det kan stå t.ex.: 0,00, 2,50, 4,8, 6,2 etc (eller ingenting, om det gäller uppgifter soma ska uppdateras i framtiden). Alltså olika siffror.

Nu vill jag att Excel räknar med dessa siffror, i respektive uträkning (per rad), MEN om B596 är SANT, ska alla dessa olika siffror ersättas av siffran i cell E5!

Om jag sedan avmarkerar knappen som ger SANT i B596, ska alla ursprungliga siffror återgå till vad de var innan …

Går detta?

/speedy1

[inlägget ändrat 2008-12-16 19:11:45 av speedy1]

Nja...

Bättre då om du har en separat kolumn där du antingen hämtar inmatade siffran eller ej. Det du önskar, exakt det, kräver nog en del VBA-kod som stoppar in formler i dessa celler.

Fast om det bara är i beräkningen kan man säkert fixa det så att värdet i E5 används istället.

/T

Fast om det bara är i beräkningen kan man säkert fixa det så att värdet i E5 används istället.

Just det, ja! :). Det fick jag till! Tack!

/speedy1

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...