Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Tradedoubler?

Friendsforever

Recommended Posts

Friendsforever

Har AVG och har plötsligt fått tracking cookies. Scannat med avg och den returnerar en lista på typ 20 st olika tradedoubler tracking cookies.. Jag scannade bort 20 st för en vecka sen.

Men de återkommer. Har jag virus? trojan? Hur kan jag försäkra mej. AVG verkar inte vara bäst..

Tracking cookies är en sorts cookies, vare sig virus eller trojaner eller spionprogram.

Cookies är små textfiler som webbplatser/webbsidor kan spara på datorn för att komma ihåg dig till nästa gång. I Eforum används cookies för att kunna göra en automatisk inloggning om du vill det och för att komma ihåg vilket färgtema du har valt.

Tradedoubler är en webbplats som visar annonser, den anropas från andra webbplatser för att visa annonser på deras webbsidor.

Vissa cookies kallas för tracking cookies för att de används för att "följa ditt spår". Webbplatser som visar annonser använder sådana för att komma ihåg vilka annonser du sett och klickat på, oavsett vilken webbsida det är som har visat annonsen. Cookies inkl. tracking cookies är aldrig farliga för datorn. Men eftersom tracking cookies kan kännas lite störande för den personliga integriteten så kan det ju vara trevligt att ta bort dem.

Cookies och även tracking cookies kommer in när man surfar normalt. Om ditt tidigare antivirusprogram aldrig hittade några tracking cookies så beror det nog på att det inte innehöll en sådan funktion. Traditionellt så har inte antivirusprogram kollat efter tracking cookies utan det är något som antispionprogrammen har gjort, t ex SUPERAntiSpyware, Spybot S&D och Ad-aware.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...