Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

K660i som hänger sig


Schteene

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag är lite intresserad av att höra om det finns andra som har problem med att Sony Ericsson K660i hänger sig. Den låser sig så att man varken kan svara eller lägga på.

 

Har försökt lokalisera i vilka situationer och en tanke är att det är när jag använder ett Bluetooth headset till.

 

Plus att den startar om sig av sig själv med jämna mellanrum.

 

Är det någon som har liknande upplevelser och eventuella lösningar på detta?

 

Tack för all hjälp!!

 

/Stina

 

[inlägget ändrat 2008-12-15 10:49:17 av Schteene]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Är det någon som har liknande upplevelser och eventuella lösningar på detta?

 

För några år sedan ägde jag en Sony Ericsson som höll på sådär. Lösningen blev att lämna in telefonen till en butik i stan som kunde uppdatera mjukvaran i telefonen. Hjälpte för stunden och sedan fortsatte problemet ändå.

 

Du har kanske bättre tur, så prova.

Om du har garanti kvar så ta med dig kvitto och garantibevis. Vill minnas att min uppdatering gick på garantin.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eventuella lösningar på detta?

 

jag vet inte om just din sonyericsson mobil stöder detta, men det går att updatera mobilens OS via ett program till sony ericsson:

 

http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/topic/updateserviceapplication?cc=SE&lc=sv

 

jag själv har inte andvänt det, då jag endast ägt nokia lurar.

Men jag har 2 ggr på min telefon uppdaterat OS'et (egentligen heter det firmware...) och det har inte varit några problem, första gången fösvann dock alla inställningar inklusivet medelande, kontakter mm... så det kan vara en bra ide att ta en backupp först!

 

detta borde hjälpa om det itne är så att problemet beror på hårdvarufel, ex vattenskada, tapp, slag och liknande...:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...