Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

pleeaaaazze hjälp mig att tillåta msn genom router brandvägg!!


totti_01

Rekommendera Poster

hej!!

 

jag har haft det mycket jobbigt den senaste månad efter att allt skiter sig speciellt på msn och skype, nånting blockerar mig när jag försöker sätta igång webbkameran eller ett samtal på både msn och skype, det går inte heller att öppna msn normalt, utan jag måste dubbelklicka på msn genvägen sedan gå in på Windows brandvägg, stänga av den o sedan sätta igång den igen då dyker msn fönstret fram.

 

jag har fått lite info om att det är router brandvägg som blockerar mig och kom halv vägs men jag behöver hjälp med hur jag ska göra för att göra det klart :) :)

 

jag har bifogat lite bilder på hur det ser ut i router brandvägg så ta gärna en titt...

 

tack så jävligt mycket ifall nån kan hjälpa mig

/totti_01

 

[inlägget ändrat 2008-12-15 01:40:45 av totti_01]

1107023_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag 1. Skriv ett moget inlägg så kanske någon vill hjälpa dig.

 

Förslag 2. Stäng av windows brandväggen (Under kontroll panelen, stäng även av ev. branvägg i virus programmet om det har någon brandvägg)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey LINUX det var ingen mening att överdriva men jag var inte på hugget när jag skrev inlägget.

 

men iaf det går inte på det sättet du har angivit. jag har redan provat med windows brandvägg, det hjälpte tyvärr inte och när det gäller min norton så går inte det att stänga av brandväggen.

 

tack för inlägget LINUX-FTW

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-12-15 20:46:22 av totti_01]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...