Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nyinstallerad Win2K kräver inloggningsuppgifter


TomasFredriksson

Rekommendera Poster

TomasFredriksson

Hej!

 

Behöver lite hjälp... Skulle uppgradera mammas dator, från Win98 till Win2k. Första installationen fungerade inte, fick en korrupt filuppladdning och installationen stannade precis innan jag skulle registrera licensnumret.

 

Började om och valde att reparera installationen och allt fungerade hela vägen...ända tills jag faktiskt skulle in i datorn. När det kommer upp en inloggningsruta avkrävdes jag användarnamn och lösen. Jag hade inte under installationen angett några sådana uppgifter. Om man lämnar rutorna utan uppgifter brukar kan kunna komma in i programmet genom att bara klicka OK.

 

Funkade inte. För bara meddelande om att uppgifterna inte finns i domänet, och att jag ska ta kontakt med systemadministratör för att lösa problemet. Men det är ju jag!

 

Kan, av uppenbara skäl inte ta en skärmdump. Sitter nu hemma hos mig och funderar över problemet, kan alltså inte i nuläget ge mer info om problemet.

 

Hoppas någon kan hjälpa mig logga in i det nyinstallerade operativsystemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blås hårddisken helt ren med Killdisk, gör sedan om installationen är nog snabbast.

 

Du bör ha minst 128MB RAM för w2k ska vara trevlig att använda.

Samt efter installationen kommer att direkt köra i Servicepack 4.

De flesta drivrutiner till hårdvara som finns förutsätter idag SP4 till w2k.

http://www.killdisk.com

 

En förklaring till att w98 börjat krångla om det börjat krånga kan vara hårdvarufel i datorn, moderkort, hårddisk osv och det kan förklara dina problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TomasFredriksson

Tack för svaret jannejanne!

 

Problemet från början var att datorn var nerlusad med gamla virus och felaktigt avinstallerade program med massa kvaliggande skräp.

 

När jag började installera w2k formaterade jag om hela hårddisken, och började så att säga om på ny kula med att skapa ny partition osv.

 

Datorn borde ha varit helt ren innan jag började installera w2k.

 

Hårdvaran som finns i är GAMMAL så det borde inte vara några problem där, men självklart ska SP4 installeras.

 

Men det är nog som du säger att en total rensning igen är bäst, och att ominstallera från början. Jag ska testa, och sen återkomma. Det blir nog inte förrän till helgen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...