Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero eller Windows movie maker?


Bizzz

Rekommendera Poster

Den heter Lumatron- DVD spelare. Var inte særskilt dyr, och jag skall køpa en ny eftersom den inte leser skivorna. I så fall behøver jag veta frågorna i det tidigare inlegget mitt.

 

[inlägget ändrat 2008-12-21 11:46:17 av Bizzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag skall køpa en ny eftersom den inte leser skivorna. I så fall behøver jag veta frågorna i det tidigare inlegget mitt.

 

Om du skriver dina önskemål om en bra spelare i en ny tråd så får du nog bästa svaren från läsare som själva är nöjda med sina spelare.

 

Ett annat sätt är att söka i http://www.videohelp.com/dvdplayers

 

Här poängsätter läsarna produkterna (på Engelska), du ser också vilka skivformat spelarna kan läsa, dom flesta spelarna kan nog i dagens läge läsa både + och -, Videohelp är en mycket bra hjälp jag själv söker i innan jag köper. Om du behöver hjälp att förstå Videohelp kan du gå in här

 

http://www.hemvideo.eu/ake/huvud,s.htm

gå in under länken "Produktkontroll" till vänster, där får du hjälp hur du använder Videohelp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Innebær "DVD" båda - och + R/RW eller inget av delarna? Det står ju t.ex. specifierat "CD-R" och "CD-RW" till trots før att man skulle tro att detta ingår i "CD".

 

 

2) DVD-filmer som man køper i butiken, er det +R eller -R. Eller er det en helt annan slags skiva?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

1) Innebær "DVD" båda - och + R/RW eller inget av delarna? Det står ju t.ex. specifierat "CD-R" och "CD-RW" till trots før att man skulle tro att detta ingår i "CD".

 

Nej, det det säger inte något om vilka DVD skivformat spelaren kan läsa, jag håller med dig om att det är konstigt att CD specificeras men inte DVD.

 

2) DVD-filmer som man køper i butiken, er det +R eller -R. Eller er det en helt annan slags skiva?

Det är skivor för hembränning som har formaten + respektive -, filmer man köper i affär är en annan typ av skivor men om det är + eller - eller något annat vet jag inte. Det bör gå att ta reda på i Nero, under Verktyg finns det funktioner man kan analysera skivor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...