Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Basstyrenhet


Skreak

Rekommendera Poster

Jag omformaterade min dator igår kväll och efteråt då jag skulle installera alla drivrutiner till datorn och gick in i enhetshanteraren så fanns det 2 frågetecken, ett vid en "nätverksstyrenhet" som jag lyckades hitta men ett frågetecken sitter framför någon "basstyrenhet". Jag har ingen aning om vad det är.

Jag har varit inne på datortilverkarens hemsida och laddat hem drivrutiner till "chipset" eftersom jag läst att det ska vara något sådant men det händer ingenting efter att jag installerat det, frågetecknet är kvar och ingen annan förändring.

 

Datorn är en Fujitsu Siemens, Amilo A1630.

Snälla hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har drivermax och har installerat alla drivrutiner som den hittat och sen har jag stoppat i båda cd-skivorna som följde med datorn och installerat alla drivrutiner den hittat.

Jag har äver varit inne på fujitsu siemens hemsida och installerat vad jag tror skulle funka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kan det funka att i Enhetshanteraren välja Uppdatera drivrutin och markera att ansluta till Windows Update (bara den här gången).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fixade det genom att kopiera bassystemenhetens ID och klistra in i google occh på så vis få reda på vad det var.

Det visade sig vara drivrutiner till minneskortläsaren.

tack iaf :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...