Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slå mynt av min domän.


Tophe

Rekommendera Poster

Jag har ett domännamn som råkar vara snarlikt ett för en jättestor internationell site. Så jag får in massor med folk som råkar skriva fel.

 

Funderade på... har ni nåt tips på hur jag kan tjäna en hacka på det? Känner inte att jag egentligen behöver domänen längre, men trafik är ju alltid trafik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan fråga de ansvariga på företaget om de är intresserade av att köpa ditt domännamn, för om du lämnar tillbaks det så kanske det blir en konkurrent som köper det.

 

Annars kanske det går med en annons för det företaget som folk kan klicka på för att komma rätt och där du tjänar klick-pengar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mer inne på nåt slags annonsgrejs. Jag använder Googleads på mina andra sajter, det funkar bra tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det förstod jag.

Men jag tänkte utnyttja att jag får mycket trafik och tjäna pengar på det. Alltså behålla domänen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tänkte utnyttja att jag får mycket trafik och tjäna pengar på det.

Det beror ju helt på vilket företag/verksamhet vars domännamn ditt liknar. Det finns ju olika sätt att driva fram pengar i dessa situationer. En variant är att fylla sajten med innehåll som potentiellt upplevs av det andra företaget som marknadsföringsmässigt skadligt och sedan pressa dem på stora pengar för att överlåta adressen.

Allt handlar ju om vilken etik man vill hålla sig till, men storföretag har ju sällan något etiskt rättesnöre de följer så jag anser att man kan spela efter deras spelregler utan att skämmas. Tala gärna om vilken typ av företag vi pratar om så kan jag kanske komma med lite kreativa (och säkerligen högst omoraliska) förslag =)

 

 

[inlägget ändrat 2008-12-13 12:44:07 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...