Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Behöver tips på bil för stor familj.

hedde

Recommended Posts

Jag har nu gett upp o kommer snart att sälja våran Renault Grand Scenic då den bara kostar massor med pengar i reparationer hela tiden, så nu är det dags att leta nytt.

Jag är ute efter en bil med sju sittplatser då vi idag har tre barn med ett fjärde på väg. Så en barnvagn skall även få plats längst bak. Bilen skall även kunna användas av tonåringar på alla sju platser.

Jag har tittat på följande bilar:

* Chevrolet Trans Sport

* Chrysler Grand Voyager

* Toyota Avensis Verso

* Ford Windstar

* Toyota Avensis Verso

Finns det tips på flera så tas de tacksamt emot.

Vad tycker ni att man skall välja? Jag vill ha en pålitlig bil som inte är svindyr att serva, plus att den helst inte skall dra allt för mycket. Jag har max 120000.- att handla för.

Jag skall ämna att jag aldrig kollat på någon av dessa bilar "live" utan bara kollat runt på nätet än så länge, därför är jag jätte tacksam för alla kommentarer och åsikter.

Köp Toyotan. Du kan nog hitta en bra för 120.

Mina kompisar som kör Toyota allihop, är mer än nöjda.

Låg bensinförbrukning, låga kostnader för service, och i princip "inga" kostnader för reparationer.

-För att kongressen skulle bevilja miljardstöd till amerikanska biljättarna "krävdes" det att dom ska bli "mer som Toyota"....

;)

-Glöm US-bilarna..

Har haft en Windstar och det är den bästa bil vi haft om man undantar den nuvarande (bytte eftersom det inte längre var bruk för 7 platser)

Perfekt komfort på alla platser, två hundar (schäfer & shelitie) i skuffen var inga problem. Perfekt när man hade handlat garderob osv. på IKEA - bara stuva om stolarna och in med paketet.

Nu har säkert de andra bilarna du kollat samma möjligheter men skulle jag köpa en minibus igen så skulle jag inte ens leta annat än Windstar (heter Freestar på de nyare)

Om du kollar på Windstar - kolla extra om det finns lasthållare. De som finns i original går inte att lasta , de är tänkt att fixera last man lagt direkt på taket á la Kalle anka..

ps. bränsleförbrukningen låg på 0,98 blandad, 0,68 långfärd

[inlägget ändrat 2008-12-11 21:58:23 av Mikael63]

• 2 weeks later...

Hej!

Grand Voyagern är överlägsen storfamiljsbil i klassen! Du hittar inte komforten för 7 personer i annan bil. Välj bort bilar som har för mycket "el" i sig. Dörröppnare, bagagemotor osv.

Den har dock ett par minus om du kan leva med dem:

- Drar ganska mycket (överkomligt om man kör under 1500 mil)

- Automatväxellådan kan krångla (har jag hört)

- Reparationer på märkesverkstad är dyr (det finns dock andra alternativ)

- Höga utsläpp - dåligt för miljön = hög skatt!

GV:n finns i stort utbud på blocket. Provkör!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...