Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppla sterohögtalarna till datorn?


Isak E

Rekommendera Poster

Hej!

Undrade om jag skulle kunna koppla mina högtalare till min stereo till datorn? Till datorn nu har jag en mindre woofer med två lagom stora högtalare. Ungefär 3m bakom mig har jag en stereo med två riktigt bra högtalare, så jag skulle vilja koppla dem till datorn så det blir dels lite surround-ljud men riktigt mycket bättre ljud overall. Men jag vet inte hur man ska koppla stereohögtalarna till datorn, jag vet inte om mitt ljudkort kan det. En kompis sa att jag kunde ta en RCA - 3,5mm sladd och koppla in. Men jag vill att både dator högtalarna/woofern och stereohögtalarna ska funka samtidigt, snälla hjälp mig! Det skulle bli så "fett" bra! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Du lär säkert få fett ös med stereohögtalarna om du då kopplar stereon till datorn, såsom du tänkt dig. Slår vanliga datorhögtalare med hästlängder.

 

Jag har kopplat min stereo till datorn såsom din kompis föreslog. När jag nu lyssnar med vanliga datorhögtalare låter ljudet mesigt i jämförelse.

 

I övrigt vet jag inte hur du ska koppla in både och.

 

Min tråd för tre år sedan om samma ämne:

http://www.eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=703544

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG VET!

 

har du ett vanligt 3.5 mm stereoutag i din dator som du har anslutit dina datorhögtalare i och vill ha ett till likadant utag?

 

http://www.kjell.com/?item=39200&path=

 

fungar inte länken av någon andledning så sög på artickel nummer 39-200 så ser du vad du troligen ska ha...

 

OBS: denna lilla adapter finns nästan hos alla butiker, så det är bara att välja billagast/närmsta :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jätte mycket!

Du kan jag ha kvar mina hörlurar också! För de kräver också en 3,5mm uttag, har en på baksidan(högtalarna) och en på framsidan(hörlurarna):) Tack! Högsta poäng till er båda för snabba och enkla svar! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Isak E skrev:

Skulle denna funka?

http://www.dustinhome.se/pd_5010116428.aspx

 

Funkar mina vanliga datorhögtalare då också?

 

Den ser ut att fungera utmärkt!

 

Hur du ska göra för att få dina datorhögtalare att fungera också är jag osäker på. Hoppas någon annan kan det där. Du får nästan ha någonslags grenkontakt i så fall, så att dom delar högtalarutgången till datorn.

 

Tack för poäng! :)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, gurre g länkade en grenare till där jag har mina nuvarande högtalare, på bakstidan på datorn. Då blir det två 3,5mm uttag, en till mina vanliga högtalare och en till mina stereohögtalare som ajg ska koppla in sen, tack igen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...