Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med battle.net Warcraft 3 The Frozen Throne


Grim_Filip

Rekommendera Poster

Köpte nyligen Warcraft III: Reign of Chaos och The Frozen Throne, nya och inplastade. Installerade dem, allt funkade och så men sen nu när jag ska köra på battle.net så kan jag inte ansluta eller nånting.

 

De felmeddelande jag får säger att det blir nåt ”writing-error” när jag ska tanka nån fil från battle.net och att jag ska kolla mitt hårddiskutrymme. Det knepiga är att jag har hur mycket ledigt utrymme som helst för ev. patchar och uppdateringar. Jag testade sen att ladda ner patchen manuellt och köra den som administratör. Det funkade, så jag har senaste patchen installerad nu.

 

När jag sen testar att ansluta efter detta felmeddelandet så står det ”Unable to connect to battle.net” och att jag ska kolla min Internet-anslutning fast att den fungerar helt korrekt annars.

 

Jag har redan fått förslag på att stänga av min brandvägg, men det löste ingenting. Har hört nånting om att nån port kan vara stängd, men jag är inte så insatt i sånt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyss fått det att funka ett antal gånger genom att köra spelet som administratör. Fattar inte varför den inte gör det automatiskt dock, eftersom att det står när jag kollar på mitt användarkonto att jag är administratör.

Problemet är dock att när jag kommer in på ett game så stängs mitt internet typ av efter ca 10 min. Nån som vet vad det beror på?

 

Kan det inte vara nåt att jag ska tillåta spelet i mitt virusprogram eller nåt sådant? För varje gång då jag ska köra spelet som administratör så frågar datorn om jag vill tillåta eller avbryta.

 

Mappen var skrivskyddad, har tagit bort det nu.

 

Snälla hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Calleballe91

Jag har exakt samma problem som dig!

Jag går in i ett game kan max typ spela 20minuter sen blir jag dcad.. och det konstiga är att mitt internet stänger av sig! och sätter på sig cirka några sekunder efter att jag stängt ner battle.net så det stänger bara ner sig för att man e inne på battle.net

 

vet du vad problemet är nu?

Skulle också uppskatta SVAR!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag har tyvärr ingen aning om vad felet är än. Eftersom att jag inte fick några svar på lösningar så har jag inte testat spela spelet efter det att jag skrev denna tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...