Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Begränsa Google


Monshi

Rekommendera Poster

Går det att begränsa Google så att man INTE får träffar från vissa sidor? Hamnar titt som tätt på Expert-exchange där det finns fina frågar men svaren får man betala för att se. Ogillas då dessa svar alltid står att finna på annan plats.

 

Så - kan jag blockera Google från att ens hitta dessa sidor?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamnar titt som tätt på Expert-exchange där det finns fina frågar men svaren får man betala för att se.
Finns ett litet trick runt, om du förbjuder cookies från dem (och tar bort dem du har) så hittar man svaret genom att skrolla längst ner på sidan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga kakor tillåtna tror jag. Kanske bara jag som inte ids skrolla ned... jupp så är det samt deras lösningar är icke så bra inser jag, finns andra mer pålitliga.

 

Ett filter hos google vore annars ändå inte fel, irriterande att de har så hög rang hos google.

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men jag vill ha denna inställning alltid. Går det? Med andra ord inte behöva skriva in -site:expert... varje sökning.

 

Jag kan ju alltid lära upp mig själv att inte klicka på länken annars men det tror jag är svårt.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch, jag får väl leva med med. Det verkar inte vara så enkelt...

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...