Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon gör intrång på trådlöst internet?


tt600

Rekommendera Poster

Har Vista på bärbara, försökte koppla till trådlöst internet massvis med gånger både på morgonen samt under kvällen utan resultat.

 

under kvällen såg jag en film via bärbara, när jag klickade på stäng av datorn märker jag att trådlöst nätverk ikon är aktivt nere till höger bredvid windows klockan.

 

Samt windows frågar om 10st updateringar ska updaterats innan datorn stängs.

 

Har kaspersky antivirus som dock inte blivit updaterat på ca 1 vecka.

 

Är det någon som gör intrång på datorn eller handlar det om virus?

 

Känns lite mysko att plötsligt börjar trådlös internet fungera när det varit problem hela dagen samtidigt som windows uppdateras.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum

 

Först en liten ordningsregel, du bör inte skapa två likadana trådar, med exakt samma rubrik i två olika forum, det räcker med en tråd, och det fick du upplysning om när du läste igenom reglerna vid din registrering

 

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8 mom 4

 

Till din fråga nu, kör du uppkoppling via dongel/inbyggt modem och uppkoppling eller via ditt hemmanätverk och trådlös router?

 

Samt windows frågar om 10st updateringar ska updaterats innan datorn stängs.

Låter helt normalt, datorn är troligen inställd på att hämta och installera uppdateringar automatiskt, så låt den göra så.

Sen bör du också se till så Kaspersky får sina uppdateringar, en vecka utan, låter som om något är fel, försök att uppdatera det manuellt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar, laptopens WAN är kopplad till router som i sin tur är kopplad till comhem modem.

 

Det som känndes lite konstigt var att laptop hade wan knappen avslagen så egentligen borde inte datorn kunna ansluta sig till internet.

 

routern är krypterad.

 

[inlägget ändrat 2008-12-11 07:21:02 av tt600]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt rubriken, så kör du trådlöst, och du har routern krypterad, så du borde inte kunna få någon som tränger igenom och använder din laptop.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...