Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fjärrskrivbord spelar ljud i fel dator


Pumafliff

Rekommendera Poster

Har en dator som jag försöker fjärrstyra med remote desktop. Det mesta verkar funka, men när jag via remoten startar säg mediaspelaren och vill att min fjärrstyrda burk skall spela en låt så kör inte den fjärrstyrda datorn ut ljudet i sitt eget ljudkort utan det körs i nätverket över till den styrande datorn. Kan man komma runt detta? Känns nästan som det skulle vara en inställningsfråga men har både googlat och letat i hjälpen utan resultat.

Jag kör från en vistaburk till en xp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla inställningarna.

 

Finns en flik som heter "Local resources" o på den "Remote computer sound". Ändra till " Leave at remote computer".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för det. Poäng!

 

Borde man förresten inte kunna få fjärrdatorn att spela upp video på en inkopplad skärm (ala htpc). Vill liksom bara inte koppla in ett tangentbord och mus till den, så jag vill styra allt via min laptop. Borde det inte gå?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde man förresten inte kunna få fjärrdatorn att spela upp video på en inkopplad skärm (ala htpc)

 

Tror inte riktigt RDP funkar för det (?). Radmin eller Dameware fixar det utan problem. Till en HTPC är kanske det vanligaste att man skaffar ett IR-mottagare + fjärr att styra med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...