Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flimmer i CRT skärm.


a8med

Rekommendera Poster

Jag har problem med flimmer i min CRT skärm. Flimmret kommer lite hur som hälst och försvinner efter 10 min eller några sekunder. Har testat att sänga av skärmen och sätta på den igen med det hjälper inte. Inte att avmagnitesera skärmen heller.

 

Det är alltså bruna rader av prickar som syns över hela skärmen. Har hafft det i ett bra tag nu och gör mig iretterad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så gammal ändå :), borde fungera många år till.

 

Hur är det med drivrutinerna till grafikkortet, har du uppdaterat dom under senaste året?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om grafikkortet i datorn är okej, (inte överklockat eller så...), så är det antagligen skärmen som börjar ge sig.....

 

Har du möjlighet att testa skärmen på en annan dator? (-och kolla om felet även finns där?)

 

Annars så är nya skärmar ganska billiga idag. (plattskärmar).

Begagnade CRT kan du i princip få gratis, eller nästan gratis..

 

(Hjälporganisationerna i Göteborg tar inte ens emot CRT längre för second hand där pengarna ska gå till svältande barn..)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo tror det jag med men hoppas på att det inte är det. Pejade 2000 för den och den var bäst då. Borde klara av lite till tyckerman.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På fem år så sjunker tyvärr värde på dataprylar ganska rejält, om du skulle hitta en likvärdig skärm som du har idag, så är den värd max några hundralappar, inte mer, tjockskärmar kastar dom nästan på en idag.

Försök och testa den på en annan dator om du har möjlighet, annars kanske det är dags för en ny?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne har inte någon tillgång till en annan dator. Kan inte köpa nytt heller för jag är lite kort om cash just nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt upp en lapp i din lokala mataffär!

(Dom brukar ha anslagstavlor för kunder där det står om borttappade katter etc..)

 

"Jag bär bort din gamla datorskärm gratis! Ring mig på 07XX-XXXXXX, så kommer jag på momangen!".

 

Du kommer antagligen att ha flera TON CRT-skärmar att välja bland..

Och dom funkar nog allihopa..

 

;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo bra plan men jag kan inte ta vilken skärm som hälst. Sitter ofta vid datorn och mina ögon är känsliga så jag behöver flat skärm om det är CRT. Och dom finns det inte många av.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, någon borde du väl "få in".. ;)

-Väldigt höga krav du har med tanke på att du är lite pank...

 

Edit:

Jag behövde bli av med en 21" SONY Flat trinitron FD för några år sedan.

(CRT). Skärmen kostade 2001 12000:-+moms. Orkade inte åka till kommunens återvinning, åkte istället till närmsta dagis.

-Barnen blev jätteglada...

:thumbsup:

 

End edit.

[inlägget ändrat 2008-12-09 20:35:28 av virtuosen2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...