Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det gick inte att starta Windows, hjälp!


Samajra

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Detta är lite panikartat, jag sitter i mitt lilla rum i södra frankrike, pa en tysk kompis dator och försöker första vad som hänt med min kära dator.

 

I alla fall, när jag i morse skulle starta datorn sa far jag upp ett meddelandet som säger

 

"Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad:\WINNT\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM"

 

problemet är nu att min installationsdiskett inte fungerar, jag far inte upp nagon valkomstruta och jag kan inte reperera genom att trycka R.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag vill verkligen inte förlora allt värdefullt jag har pa min dator! Jag förstar inte varför cdn inte fungerar

Datorn är en acer 3100 och har kranglat en massa sedan jag köpte den, den haller i nagra manader och sen dör den igen.

 

Vad bör jag göra och gar det att fa tillbaka det förlorade? Jag är inte av den smarta datatypen sa jag behöver lätta förklaringar, tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för ditt svar, men mitt problem är att inte installationsdisketten fungerar sa jag kan inte reparera felet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har tillgång till en annan dator, så kan du ladda hem en Ubuntu live och bränna ut.

 

Boota från den. Det blir inga förändringar på ditt nuvarande system eftersom den körs från skiva. Väl inne kan du flytta det vill spara till en extern disk om du har en sån, eller slava på en annan hårddisk.

 

Sen borde du ju ha nån form av återställningsskiva till XP, eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...