Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Två" Windows


Victor.

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ja, det är ungefär som titeln lyder, jag skaffade nyss en ny hårddisk som jag installerade in windows på men nu har jag windows på båda diskarna, så min fråga är, hur tar man bort det äldsta Windowset utan att ta bort det som finns lagrat på disken?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska enbart i första hand ta bort/avaktivera den gamla windows-mappen/katalogen, som du då nu inte använder längre.

 

Men undrar också hur du gjorde när du installerade ditt nya windows?

Lät du den nya skriva över den gamla windows-mappen, eller skapade du en ny windows-mapp?

För om du skapade en ny windows-mapp, så borde du ha fått en bootmeny.

Använde du samma partition eller skapade du en ny partition?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kopplade ur den gamla hårddisk och tog in den bya pga att jag inte hade en extar sladd, så jag installerade in windows på den nya och sen hittade jag en sladd och kopplade in den gamla och bootade ifrån den nya.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då har du alltså det nya windows på den nya hårddisken, som sitter som systemdisk, och allt fungerar?

 

Då har du ju din gamla hårddisk som en separat extra hårddisk nu, som du kan göra vad du vill med, allt du vill ha sparat, låter du vara, alla mappar du vill ta bort, tar du bort, denna hårddisk är ju nu bortkopplad från själva systemet.

Så du kan lugnt rensa bort allt du inte vill ha kvar.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ta bort windows-mappen på din gamla hårddisk, ja

 

Edit: Tack för poängen :)

[inlägget ändrat 2008-12-07 13:38:17 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...