Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! Svårartat problem!


Darkcloud

Rekommendera Poster

Hej, jag har fått ett problem på min dator. Efter att vara inne på helt vanliga sidor och msn så stängde jag av datorn. Efter 2-3 timmar skulle jag gå in igen. Jag satte på datorn och sedan kom den där rutan med:

Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skaddad: \WINDOWSSYSTEM32\SYSTEM

 

Samma problem har hänt min dator tidigare med då kunde jag lösa det.

 

Jag gick in på Återställnigskonsolen. Först tänkte jag skriva "fixboot" som någon har skrivit på den här sidan men testade först något annat. Någon här skicka en länk för just det här problemet. Så jag testade det och nu har allt blivit värre. Länken är: http://support.microsoft.com/kb/307545/sv.

 

Jag gjorde Avsnitt 1 och efter dess så behöver jag ett lösenord för att komma in på Återställningskontrollen igen. Jag testade att gå in på Felsäkert läge. Då kom inte min inloggning upp utan någon helt annan vid namn. "Adminstratör". Jag har testat alla slags lösenord men inget funkar. Då läste jag lite noggrannare och fick syn på:

 

Varning! Följ inte anvisningarna i den här artikeln om datorn har ett OEM-installerat operativsystem. System-registreringsdatafilen i OEM-installationer skapar lösenord och användarkonton som inte fanns tidigare. Om du följer anvisningarna i den här artikeln kan du kanske inte logga in i återställningskonsolen igen för att återställa de ursprungliga registreringsdatafilerna.

 

Då förstod jag att jag hade gjort allt ännu svårare. Jag vet ej om jag har ett "OEM-installerat operativsystem" men jag antar det. Jag har ingen aning hur jag ska gå till väga nu.

 

Om någon vet lösenordet eller något annat sätt så att jag kan komma in på datorn utan att mina filer försvinner så skulle jag vara väldigt tacksam. Jag har ett operativsystem men vet inte hur jag kan göra för att installera om det utan att filerna försvinner. Jag har nämligen otroligt mycket musik och andra filer just på den är hårddisken. Jag vill absolut inte att allt ska försvinna, det skulle ta flera dagar att installera om allt och jag kommer att glömma alla låtarna.

 

Tack på förhand. Ekéus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det är alltså till Återställningskonsolen som det nu krävs lösenord? Eller startar datorn upp som den ska men ger Administratör som enda inloggningsalternativ?

 

OEM-operativ: Har du en märkesdator som kom med förinstallerad XP lär det vara OEM-version av XP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både till Återställningskonsolen och när man ska logga in behövs lösenord. Jag kan komma in till inloggningsalternativen om jag startar datorn med felsäkert läge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...